English

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خبر داد:

تاسیس شرکت دانش بنیان مشترک توسط ایران و تاجیکستان

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از هدف‌گذاری در چهار حوزه برای ایجاد چندین شرکت دانش‌بنیان مشترک در تاجیکستان تا پایان سال خبر داد.

تاسیس شرکت دانش بنیان مشترک توسط ایران و تاجیکستان

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی صبح امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار کرد: رئیس مجلس تاجیکستان بازدید مفصلی از نمایشگاه نوآوری و فناوری ایران داشت. با یک تصوری وارد و بسیار به موضوع همکاری علاقمند شد. من به ایشان تاکید داشتم که ما به دنبال تجارت با هم نیستیم چون این کاری است که عادی انجام می‌شود بلکه ما به دنبال همکاری با هم هستیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور  ادامه داد: رئیس مجلس تاجیکستان دعوت کرد در یک یا دو ماه آینده نشستی در تاجیکستان با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی، سلامت و معدن داشته باشیم و قبل از پایان سال این نشست انجام خواهد شد و هدف این است که در چهار حوزه چندین شرکت تولیدی دانش‌بنیان مشترک در تاجیکستان داشته باشیم.

دهقانی فیروزآبادی همچنین درباره قراداد ۵۰۰ میلیون دلاری میان شرکت‌های دانش‌بنیان نفتی و صنایع گفت: این قراداد خیلی خوبی برای کالاهایی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار بود که در طول دو سال در ۱۲ گروه کالایی ویژه خواهد بود. یک تعامل خیلی خوبی بین وزارت نفت در حوزه‌های مختلف مثل بخش گاز و اخیرا در حوزه‌های تجهیزات، بهره‌وری، بهینه‌سازی، تکمیل زنجیره ارزش در حوزه گاز انجام شده و قراردادهای آن شروع شده و امیدوارم قبل از پایان این دولت ما نتیجه بگیریم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه