English

ارزش صادرات آبزیان کشور به رشد ۶ درصدی رسید

آمار گمرک ایران نشان می‌دهد که ارزش صادرات آبزیان در سال جاری با تراز مثبت ۱۹۵ میلیون دلار، به رقم ۲۳۵ میلیون دلار رسیده است.

ارزش صادرات آبزیان کشور به رشد ۶ درصدی رسید
به گزارش خبرگزاری موج

، نگاهی به وضعیت صادرات محصولات شیلاتی در ۸ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که مجموع ارزش صادرات آبزیان در سال جاری رقم ۲۳۵ میلیون دلار و ارزش واردات نیز در این مدت ۴۰ میلیون دلار بوده است که با مقایسه این ارقام، تراز بازرگانی خارجی آبزیان مثبت ۱۹۵ میلیون دلار است.

بر اساس این گزارش ارزش صادرات آبزیان کشور در ۸ ماهه سال جاری با ۶ درصد رشد نسبت به مدت مشابه گذشته از ۲۲۱ به ۲۳۴ میلیون دلار رسید.

همچنین از نظر وزنی طی ۸ ماهه سال جاری صادرات انواع آبزیان با افزایش ۱۴ درصدی نسبت به مدت مشابه گذشته از ۱۱۶ به ۱۳۲ هزار تن رسید.

در این مدت خوراک آبزیان با ۴۳.۱۰۷ تن بیشترین، میگو با ۱۹.۱۸۷، یال اسبی با ۱۹۶۰۰ تن، ماهی کپور با ۱۰۴۶۷ و قزل‌آلا با ۹۴۸۸ تن در رده‌های بعدی محصولات صادراتی قرار دارند.

بر این اساس ۷۰ درصد صادرات محصولات شیلاتی ایران به ۴ کشور عراق (۳۹ هزار تن)، چین (۲۲ هزار تن)، امارات (۲۱ هزار تن) و روسیه (۱۰ هزار تن) انجام شد.

مطابق آمار میزان واردات محصولات شیلاتی به کشور در ۸ ماهه سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۲ هزار تن و به ارزش ۴۰ میلیون دلار است.

همچنین واردات محصولات شیلاتی از لحاظ وزنی رشدی نزدیک به صفر درصد و از لحاظ ارزشی یک درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

لازم به ذکر است؛ ۸۹ درصد سهم واردات متعلق به تن ماهیان است که ۸ درصد از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه