English

مرتضی حاجی‌آقا میری در همایش توسعه تجارت فرش دستباف و صنایع دستیپ:

مسائل اقتصاد هنر با نگاه تخصصی پیگیری می‌شود

رئیس کمیسیون فرش، صنایع دستی و هنر اتاق ایران با تاکید بر اهمیت استفاده از فناوری‌های نوین در حوزه فرش و صنایع دستی، گفت: هدف اصلی رسیدن به قله‌های رشد صادراتی است و باید مسائل این حوزه با نگاه تخصصی پیگیری شود.

مسائل اقتصاد هنر با نگاه تخصصی پیگیری می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج

، همایش توسعه تجارت فرش دستباف و صنایع دستی در اتاق ایران   به همت کمیسیون فرش، صنایع دستی و هنر ایران  برگزار شد.

مرتضی حاجی‌آقا میری، رئیس کمیسیون فرش، صنایع دستی و هنر اتاق ایران در همایش توسعه تجارت فرش دستباف و صنایع دستی در اتاق ایران گفت: در اقتصاد هنر، فرش و صنایع دستی دو نماد مهم هنر ملی ایران است که ارزش افزوده بالایی در اقتصاد و سهم بالایی در اشتغال کشور دارد.

حاجی‌آقا میری گفت: زمانی فرش دستباف 44 درصد صادرات غیرنفتی کشور را در اختیار داشت ولی در همان زمان، جای کمیسیون تخصصی در اتاق ایران و این حوزه خالی بود. برای همین در ابتدای دوره دهم اهمیت این موضوع با هیات رئیسه اتاق ایران مطرح شد و هیات رئیسه و در راس آن رئیس اتاق ایران از ایده تشکیل این کمیسیون حمایت کردند. امیدوارم عملکرد کمیسیون طوری باشد که در ادوار آینده این کمیسیون ادامه حیات دهد و تخصصی‌تر به موضوع بپردازد و حتی کمیسیون‌های تخصصی و جداگانه‌های با موضوع صنایع دستی و هنر ایجاد شود.

رئیس کمیسیون فرش، صنایع دستی و هنر اتاق ایران ادامه داد: در این مدت با نگاه تخصصی سعی شد مسائل فرش، صنایع دستی و هنر در زیست بوم اقتصاد کشور بررسی شود و این همایش در مسیر همان نگاه است. قبلا هم همایش‌هایی در همدان و اراک با این هدف برگزار شده بود تا از ظرفیت استان‌ها برای رفع موانع حوزه تجارت فرش و صنایع دستی استفاده شود. در آینده هم در اصفهان همایش دیگر در حوزه فرش و صنایع دستی برگزار خواهد شد.

او تصریح کرد: هدف غایی، رسیدن به قله‌های صادراتی در حوزه فرش و صنایع دستی است، هدفی که در مسیر خود مشکلات زیادی دارد. در این همایش بر استفاده از فناوری‌های نوآورانه در حوزه هنر، فرش و صنایع دستی تاکید شده است و این رویکرد فرصت بهتری بر توسعه در اختیار فرش و صنایع دستی قرار می‌دهد.

همایش توسعه تجارت فرش دستباف و صنایع دستی، روز گذشته با حضور تولیدکنندگان و تاجران حوزه فرش و صنایع دستی به میزبانی اتاق ایران برگزار شد.

در این همایش، مسیرهای احیای جایگاه فرش و صنایع دستی در تجارت خارجی مورد بررسی قرار گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه