English

استاندار فارس:

سرمایه گذاران با خیال راحت در فارس اقدام به سرمایه گذاری کنند

استاندار فارس گفت: به سرمایه گذاران قول می دهیم در کنار آن ها باشیم و راه را برای فعالیت سرمایه گذاران هموار کنیم؛ برای کشور هیچ راهی به جز فعالیت اقتصادی و رفع موانع پیش روی آن ها وجود ندارد.

سرمایه گذاران با خیال راحت در فارس اقدام به سرمایه گذاری کنند
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمدهادی ایمانیه درسومین همایش منطقه ای سرمایه گذاری فارس در شهرستان جهرم که با حضور ایت الله دژکام نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز ،نمایندگان شهرستان های جهرم فیروزآباد، خفر، زرین دشت، فراشبند و خرامه در مجلس شورای اسلامی و مدیران کل ادارات استان فارس در شهرستان جهرم برگزار شد؛ ضمن عرض ادب و ابراز ارادت خدمت مردمان سخت کوش، با اصالت و پرتلاش شهرستان جهرم، با اشاره به بازدید از نمایشگاه محصولات این شهرستان، گفت: شهرستان جهرم مردمانی هنرمند، خلاق و باهوش دارد.

استاندار فارس هدف از برگزاری این همایش را اعلام همراهی مدیریت ارشد استان و سایر مدیران کل استانی از سرمایه گذاران و تولید کنندگان عنوان کرد و خطاب به سرمایه گذاران  گفت: اگر چه ریشه زندگی ما مسائل فرهنگی و اعتقادی است، اما تا روبنای مباحث که همان مسأله اقتصاد و معیشت است درست نشود، مشکلات دیگر نیز برطرف نخواهد شد.

ایمانیه با ذکر اینکه به سرمایه گذاران قول میدهیم در کنار آنها باشیم و راه را برای فعالیت سرمایه گذاران هموار کنیم گفت: برای کشور هیچ راهی  بجر فعالیت اقتصادی و رفع موانع پیش روی آن‌ها وجود ندارد.

استاندار فارس، ایجاد اشتغال را وظیفه حاکمیت دانست و بخشی از افزایش آمار طلاق و کاهش ازدواج را ناشی از نگرانی های اقتصادی جوانان در این زمینه عنوان کرد و اقدامات خلاقانه، مطابق با اقلیم استان را گره گشای مشکلات استان دانست و گفت: به زودی و با کشف میدانهای جدید انرژی در فارس و با سرمایه گذاری چهار میلیارد دلاری به عنوان استان اول انرژی از بوشهر پیشی میگیریم.

ایمانیه ضمن اینکه به فرماندار شهرستان جهرم تکلیف کرد بازارچه دائمی صنایع دستی در جهرم راه اندازی کند، گفت: شرایط باید به گونه ای باشد که هنرمندان صنایع دستی دغدغه فروش نداشته باشند؛ در سفر دوم هیات دولت به استان فارس مقرر شد بازارچه های دائمی صنایع دستی در سفارتخانه های ایران در کشورهای حاشیه خلیج فارس و همچنین برخی دیگر از نقاط کشور ایجاد شود.

استاندار فارس بر ضرورت اصلاح نژاد محصولات زراعی و باغی تاکید کرد و گفت: با اصلاح نژاد می توانیم در مساحت و شرایط یکسان از محصولات بیشتری استفاده کنیم لذا جهرم می تواند در این زمینه یکی از مراکز اصلی و پیشرو باشد.

نماینده عالی دولت در فارس با ذکر این که بهره وری میتواند شاخص های اقتصادی را به شکل ویژه ای افزایش دهد از سرمایه گذاران خواست تا با خیال راحت در فارس اقدام به سرمایه گذاری کنند.

در پایان این همایش از فعالین بخش اقتصادی و نواوری تجلیل و دستگاه فن اور و تمام اتوماتیک تیراتور با کاربرد در صنایع و ازمایشگاههای فنی رونمایی شد.

جهرم مستعد سرمایه گذاری، تولید و کارآفرینی است

استاندار فارس در پایان دومین سفر خود به شهرستان جهرم در جمع خبرنگاران، ضمن تقدیر و تشکر از مهمان‌نوازی مردم عزیز شهرستان جهرم گفت: گرامی می‌داریم یاد و خاطره شهدا، بزرگان و نام‌آوران این شهرستان، که به تعبیر مقام معظم رهبری شهر دارالمومنین است.

استاندار فارس با اشاره بر اینکه در سفر اول به این شهرستان که سال گذشته انجام شد، ۳۰ مصوبه برای توسعه و گسترش ابعاد مختلف شهرستان مصوب کردیم، گفت: به لطف خداوند بخش قابل توجهی از آن عملیاتی شده است؛ درصدی که با موانعی روبه رو شده که با تصمیمات اتخاذ شده در جلسه امروز امیدواریم تا چند ماه آینده اجرایی شود.

۱۴ مصوبه، رهاورد هفتاد و دومین سفر شهرستانی استاندار فارس

ایمانیه با اشاره بر اینکه در سفر امروز نیز چهارده مصوبه جدید داشته ایم، اظهار کرد: همه این مصوبه ها عمدتا به سمت تکمیل و توسعه زیرساخت های شهرستان سوق می یابد.

وی افزود: جهرم بسیار مستعد سرمایه گذاری، کارآفرینی و تولید است؛ در زمینه های کشاورزی، صنعت، محصولات باغی و گردشگری پیشتاز است پس هر اقدامی که برای تهیه زیرساخت ها خصوصا در مباحث مرتبط با جاده، تامین آب، برق و گاز که به افزایش و رونق تولید کمک کند قطعا در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی محصولات و تولیدات شهرستان جهرم را یکی از دلایل ایجاد و احداث صنایع تبدیلی در جهرم عنوان کرد و گفت: با توجه به وجود محصولات مختلف زراعی، کشاورزی، باغداری و صنعتی در شهرستان جهرم، این شهرستان می تواند در مباحث مرتبط با صنایع تبدیلی بعنوان قطب و کانون عمل کند؛ در این سفر راه های توسعه شهرک صنعتی جهرم و حل مشکلات ناحیه صنعتی بررسی و راه های مناسب اتخاذ شد.

توسعه راه های مواصلاتی شهرستان جهرم

نماینده عالی دولت در فارس از توجه به تکمیل راه های مواصلاتی شهرستان جهرم بویژه محور بندرعباس، لار، جهرم به شیراز و همچنین مسیر جهرم به قیر خبر داد و از افق های ترسیم شده برای فرودگاه بین المللی شهر جهرم گفت و اظهار داشت: فرودگاه شهر جهرم برای ارائه خدمات در مسیرهای بین المللی آماده می شود؛ تلاش می شود تعدادی هواپیمای کارگو که انحصارا حمل بار را انجام می دهند برای صادرات محصولات متنوع شهرستان جهرم تامین شود.

استاندار فارس به توسعه خطوط ریلی جهرم نیز اشاره کرد و گفت: خط آهن شرق به غرب کشور که از چابهار و زاهدان به سمت گل‌گهر و شیراز و نهایتا به مرز عراق در شلمچه پیش می رود به شکل آنتنی راه آهن لار جهرم را به خود متصل می کند و مسیر ریلی شهرستان نیز تکمیل می شود.

وی همچنین به تصمیمات اتخاذ شده برای تکمیل کسری های مرتبط با شبکه فاضلاب شهر جهرم و مشکلاتی که در برخی مواقع در محدوده هایی از شهر جهرم در خصوص آب آشامیدنی ایجاد می شود نیز اشاره کرد و افزود: در این زمینه گام های بلندی برداشته ایم که امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم، همه نواقص و محدودیت ها در این شهرستان ها مرتفع شود.

از پیشرفت پروژه نهضت ملی جهش مسکن جهرم راضی نیستم

نماینده عالی دولت در فارس گریزی هم به بازدید خود از پروژه نهضت ملی جهش مسکن داشت و تصریح کرد: از پیشرفت پروژه نهضت ملی جهش مسکن در شهرستان راضی نیستم؛ با توجه به اینکه هفت هزار نفر واجدین شرایط هستند و اکثر آن ها مبلغ اولیه را واگذار نکرده اند اما عقیده دارم اگر پیشرفت پروژه را ببینند قطعا واریز وجه خواهند داشت.امیدواریم با تلاش فرماندار و راه و شهرسازی استان این پروژه سرعت بیشتری داشته باشد.

استاندار فارس در این سفر ضمن افتتاح از مرکز رشد فناوری دانشگاه علوم پزشکی جهرم، با برخی از مردم و سرمایه گذاران شهر جهرم دیدار و گفتگو کرد و سپس در جمع دانشجویان دانشگاه های شهر جهرم حاضر شد و پای سخنان آنان نشست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه