English

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی:

اصلاح بذر‌ها تا سه برابر تولید محصولات را افزایش می‌دهد/باید در تولید کود و سموم به روز شویم

معاونت امور زراعت گفت: اصلاح بذر‌ها تا ۳ برابر تولید محصولات را افزایش می‌دهد، از این‌رو چاره‌ای جز تولید محصولات با کیفیت نداریم.

 اصلاح بذر‌ها تا سه برابر تولید محصولات را افزایش می‌دهد/باید در تولید کود و سموم به روز شویم
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در دهمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی با بیان اینکه مسئولیت اصلی ما در وزارت جهادکشاورزی تامین غذای مردم و امنیت غذایی کشور است، گفت: افزایش کمیت محصولات کشاورزی علاوه بر آب و هوای سالم کود، سم و بذر افزایش تولید را تضمین می‌کنند.

علیرضا مهاجر افزود: سرمایه‌گذاری در حوزه اصلاح بذر‌ها و انتقال تکنولوژی، مسئله مهمی است. در حال حاضر برای ۹۵ میلیون مصرف‌کننده کشور که ۸۵ میلیون نفر جمعیت ایرانی و ۱۰ میلیون نفر اتباع افغان هستند، تامین غذا می‌کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: اصلاح بذر‌ها تا سه برابر تولید محصولات را افزایش می‌دهد، از این‌رو چاره‌ای جز تولید باکیفیت مناسب در داخل نداریم.

وی با اشاره بر اینکه دنیا به سوی کاهش حجم مصرف سموم رفته، پرداخت و گفت:  باید مدافع تولید حداکثری محصولات با مصرف سموم پایین باشیم. اگر در تولید کود و سموم به روز نشویم، امکان صادرات وجود ندارد یا با برگشت محصولات رو‌به‌رو خواهیم بود.

مهاجر تصریح کرد: یکی از ضرورت‌های تولید محصولات صیفی، نیاز به سمومی با دوره کارنس پایین دارد. در کشت خیار و گوجه فرنگی نیاز به سمومی است که دوره کارنس آن کوتاه باشد تا مصرف‌کننده با خیال راحت از سلامت محصول، آن را مورد استفاده قرار دهد.

به‌گفته معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با توجه به آفتاب مناسب، ۹۰ درصد محصولات تولید داخل نسبت به مشابه خارجی در وضعیت بهتری قرار دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه