English

یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار صادرات انواع میوه و صیفی‌جات /انحصار در تولید و واردات کود

عضو هیأت مدیره انجمن واردکنندگان کود با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد تولید و واردات کودهای پایه از سوی شرکت‌های دولتی و خدماتی و زیرمجموعه‌های آنها در حال انجام است.گفت: با اتخاذ سیاست‌هایی باید از انحصار تنوع نهادهای کشاورزی جلوگیری کرد.

یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار صادرات انواع میوه و صیفی‌جات /انحصار در تولید و واردات کود
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

 ، رییس هیات مدیره انجمن واردکنندگان بذر اصلاح شده ایران با اشاره به اینکه طبق آمار سال ۲۰۲۲ فائو، ایران در صادرات انجیر رتبه نخست را با صادرات سالیانه ۱۲ هزار تن در جهان داراست.گفت:کشورمان در صادرات پسته و خرما رتبه دوم با صادرات به ترتیب ۴۵ و ۲۶۹ هزار تن، هندوانه جایگاه سوم با صادرات ۳۷۵ تن، بادمجان جایگاه چهارم با صادرات ۳۷ هزار تن، کشمش و کیوی رتبه ششم با صادرات به ترتیب ۶۳ و ۷۳ هزار تن، کلم رتبه هفتم با صادرات ۹۴ هزار تن، هویج و فلفل به ترتیب با صادرات ۱۰۱ و ۷۱ هزار تن رتبه نهم و کدو با صادرات ۳۶ هزار تن رتبه دهم را دارا است

سید منصور هاشمی افزود:حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار صادرات انواع میوه و صیفی‌جات داشتیم که در برخی از این اقلام در جهان دارای رتبه‌های نخست هستیم.

وی ادامه داد:این آمار در شرایط تحریمی است و محدودیت‌هایی است که کشور در امر صدور محصولات خود دارد.

 

 تولید و واردات بیش از ۷۰ درصد کودهای پایه از سوی شرکت‌های دولتی

کیانوش کلهر از اعضای هیئت مدیره انجمن واردکنندگان سموم گفت: واردات سم و کود در تأمین نهاده‌های کشاورزی سهم ناچیزی دارد. در این خصوص کمتر از یک‌چهارم بازار است.

وی افزود: با اتخاذ سیاست‌هایی باید از انحصار تنوع نهادهای کشاورزی جلوگیری کرد.

کلهر با بیان اینکه امکان واردات بسیاری از آفت کش‌ها وجود ندارد، گفت: بیش از ۷۰ درصد تولید و واردات کودهای پایه از سوی شرکت‌های دولتی و خدماتی و زیرمجموعه‌های آنها در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری موج، دهمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی تهران از ۱۱ دی ماه به مدت چهار روز در مرکز دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران مال برگزار می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه