English

وزیر نفت:

صنعت نفت در همه حوزه‌ها خودکفا است/ایران برای توسعه صنعت نفت عراق آمادگی دارد

وزیر نفت با اشاره به اینکه در همه حوزه‌های صنعت نفت خودکفا هستیم، ابراز داشت: ایران آمادگی کامل برای توسعه بخش‌های بالادست و پایین‌دست صنعت نفت عراق را دارد.

صنعت نفت در همه حوزه‌ها خودکفا است/ایران برای توسعه صنعت نفت عراق آمادگی دارد
به گزارش خبرگزاری موج

، جواد اوجی وزیر نفت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نشست بین هیئت‌های ایرانی و عراقی پیرو نشست‌هایی که پیش‌تر در تهران و بغداد برگزار شده بود و حسب تکالیفی که رؤسای‌جمهوری دو کشور مشخص کرده بودند در زمینه‌های اکتشاف، توسعه میدان‌های مشترک در خشکی و دریا برگزار و توافق‌های مطلوبی انجام شد.

وی افزود: در زمینه نوسازی و بازسازی پالایشگاه‌های عراق به دست توانمندان و متخصصان ایرانی نیز توافق‌های مطلوبی انجام و کارگروهی برای پیگیری جدی این موضوع تشکیل شد.

وزیر نفت اظهار کرد: با توجه به مواضع همسوی ایران و عراق در اوپک (سازمان کشورهای صادرکننده نفت) و اوپک‌پلاس (ائتلاف اعضای اوپک و متحدانش) مذاکرات مثبتی نیز در این زمینه انجام شد.

اوجی گفت: با توجه به ظرفیت مطلوب ایران در صنایع نفت و گاز و توانمندی پیمانکاران و سازندگان، کشور امروز در این صنعت خودکفاست و برای توسعه صنایع نفت و گاز و پتروشیمی عراق اعلام آمادگی و اقدام‌های سازنده‌ای را هم آغاز کرده‌ایم.

وی با اشاره به بحث تهاتر گاز افزود: برای جمع‌آوری گازهای ترش و غنی عراق و صادرات گاز شیرین به این کشور اعلام آمادگی کرده‌ایم و با توجه به اینکه کارگروهی برای انجام این کار تعیین شده است، این عملیات به زودی آغاز می‌شود.

وزیر نفت با بیان اینکه آموزش سرمایه انسانی و متخصصان عراقی در مجموعه پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌های صنعت نفت ایران و صدور خدمات فنی مهندسی به عراق نیز از جمله محورهای مذاکرات امروز هیئت‌های ایرانی و عراقی بود، اظهار کرد: بعضی از این پروژه‌ها آغاز شده است و تکالیف کارگروه‌های ویژه برای انجام این کار هم مشخص شد.

اوجی گفت: امیدواریم در آینده نزدیک عملیات اجرایی این پروژه‌ها به‌ویژه توسعه دوجانبه میدان‌های مشترک را که مورد توافق ایران و عراق است هرچه زودتر عملیاتی کنیم.

وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه ایران تصریح کرد: با توجه به توان متخصصان، کارشناسان و پیمانکاران ایرانی صنعت نفت در همه حوزه‌ها خودکفا هستیم و هیچ خللی در توسعه صنعت نفت و گاز ایران به‌وجود نیامده است، از این رو امروز برای صدور خدمات فنی مهندسی در همه حوزه‌های صنعت نفت دو بخش بالادست و پایین‌دست به‌منظور توسعه صنعت نفت عراق آمادگی کامل داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه