English

سخنگوی آب کشور:

مخازن سدهای کشور ذخیره آبی ۴۰ درصدی دارند/ میزان مصرف چاه کشاورزی رصد می‌شود

بنا بر اعلام سخنگوی صنعت آب کشور، بیش از ۴۰۰ هزار چاه کشاورزی وجود دارد که از این تعداد ۲۲۰ هزار چاه، برقی است و کاهش ۷ میلیارد متر مکعبی از چاه‌های غیر مجاز را شاهدیم که از طریق ۲۲۰ هزار کنتور در حال مانیتورینگ است.

مخازن سدهای کشور ذخیره آبی ۴۰ درصدی دارند/ میزان مصرف چاه کشاورزی رصد می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج

، عیسی بزرگ‌زاده سخنگوی صنعت آب گفت: بیش از ۴۰۰ هزار چاه کشاورزی وجود دارد که از این تعداد ۲۲۰ هزار چاه، برقی است که ۷۷ درصد آب مصرفی برای کشاورزی توسط چاه های برقی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: بارش پاییزی را نمی‌توان شاخص ترسالی و خشکسالی در نظر گرفت زیرا اقلیم به گونه‌ای است که ایران بیشترین بارش را در زمستان و بهار دارد.

وی ادامه داد: متأسفانه علیرغم پیش بینی‌ها در پاییز اوضاع خوبی برای بارندگی نداشتیم به طوری که متوسط بارش کشور ۴۱ میلیمتر بوده است که میزان بارش از ابتدای سال آبی تا ۲۴ آذر ماه ساال جاری ۲۶ درصد نسبت به بلندمدت ۵۰ ساله کاهش داشته است اما ۸ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش را نشان می‌دهد.

به گفته این مقام مسئول مجموع ورودی سدها از ابتدای مهر تا ۲۵ آذر ۴ میلیارد متر مکعب بوده که افزایش ۸ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: مخازن سدهای کشور پرشدگی ۴۰ درصدی را نشان می‌دهند.

بزرگ زاده اضافه کرد: کاهش ۷ میلیارد متر مکعبی از چاه‌های غیر مجاز را شاهدیم که از طریق ۲۲۰ هزار کنتور در حال مانیتورینگ است.

وی ادامه داد: بیش از ۴۰۰ هزار چاه کشاورزی وجود دارد که از این تعداد ۲۲۰ هزار برقی و مابقی دیزلی و یا چاه‌های کم اهمیت هستند.

به گفته این مقام مسئول ۷۷ درصد برداشت آب از طریق همین ۲۲۰ هزار چاه کشاورزی صورت گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه