English

معاون پارلمانی رئیس جمهور بیان کرد؛

آغاز ساخت و اجرای یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن

سید محمد حسین حسینی گفت: هم اکنون اجرای طرح نهضت ملی مسکن و برنامه احداث ۴ میلیون واحد مسکونی در حال اجرا است و طبق آمارها روند مناسبی نیز داشته است.

آغاز ساخت و اجرای یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در همایش بررسی روند اجرای نهضت ملی مسکن و پرداخت تسهیلات افزود:در قانون اساسی در فصل‌های ۱۳۱ و ۲۲ به طور مستقیم و در اصل ۱۰ قانون اساسی به شکل غیر مستقیم  برای تامین مسکن اقشار مختلف جامعه و نقش آفرینی دولت در این موضوع تاکید شده است.

سید محمد حسین حسینی افزود: هم اکنون اجرای طرح نهضت ملی مسکن و برنامه احداث ۴ میلیون واحد مسکونی در حال اجرا است و طبق آمارها روند مناسبی نیز داشته است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه به رغم مشکلات موجود در تامین زمین و مشارکت سایر دستگاه‌ها در اجرای این طرح وزارت راه وشهرسازی اراضی مناسبی را معرفی و در اختیار اجرای طرح قرار داده است، افزود: انتظار می‌رود سایر دستگاه‌ها نیز در تخصیص اراضی خود برای اجرای این طرح مشارکت فعال تری داشته باشند.

حسینی بیان کرد: تشکیل منظم جلسه شواری عالی مسکن توسط رئیس‌جمهور حاکی از عزم و اراده برای تحقق اهداف دولت در بخش مسکن است و شاهد هستیم وزارت‌ راه و شهرسازی علاوه بر اجرای طرح نهضت ملی مسکن، تکمیل واحدهای مسکن مهر را نیز در دست اجرا دارد که سرعت مناسبی نیز پیدا کرده است و تا پایان دولت این واحدها به اتمام خواهد رسید.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه استفاده از فناوری‌های نوین ساخت و ساز و همکاری شرکت‌های دانش بنیان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن از جمله راهکارهای دولت برای تقویت بنیه علمی این طرح است، گفت: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان دستور رئیس‌جمهور و تکلیف دولت است و با این کار تلاش خواهیم کرد تا سرعت و کیفیت واحدهای نهضت ملی مسکن را افزایش دهیم. 

وی توضیح داد: راهکارهای دولت را برای تامین مسکن مورد نیاز جهت احداث خوابگاه‌های متاهلی و ساخت واحدهای مسکونی برای کارکنان سازمان‌ها و نهادها در مشارکت همان سازمان‌ها است. 

به گفته حسینی ساخت و اجرای یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن شروع شده است و از سال ۹۵ تا ۱۴۰۰، در کشور ۲ و نیم میلیون واحد مسکونی کمبود داریم که بخشی از آن‌ها از طریق پروژه‌های نهضت ملی مسکن جبران می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه