English

۴ دی؛

قرارداد تجارت آزاد با اورآسیا امضا می‌شود

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت:تجارت با کشورهای اورآسیایی حدود 25 درصد افزایش یافته است که امیدواریم که بعد از امضای این توافقنامه حجم آن افزایش یابد.

قرارداد تجارت آزاد با اورآسیا امضا می‌شود
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

 ، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در نشست خبری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، اظهار داشت: با توجه به اینکه رژیم صهیونیستی برخی از بازارهای صادراتی خود را از دست داده حتما برای صادرات به آن کشورها و جایگزینی این رژیم در بازارهای صادراتی کار می‌کنیم.

وی افزود: این موضوع اقدامی زمانبر است و به راحتی امکان جایگزینی وجود ندارد. در حال انجام رایزنی‌هایی برای صادرات کالا به آن کشورها و به دنبال صادرات درازمدت در کشورهای جدید هستیم.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با بیان اینکه صدور خدمات فنی مهندسی از اولویت‌های صادراتی است گفت: زیرا در آن کشورها اثرات درازمدتی خواهیم داشت. کشورهایی مانند ارمنستان، بورکینافاسو، ساحل عاج، ترکمنستان، تاجیکستان، ارمنستان، کشورهایی است که پیگیر ارائه خدمات فنی و مهندسی به آنها هستیم و لابی‌های لازم توسط دولت انجام می‌شود.

صفری گفت: ما شرکت‌های ایرانی را برای صدور خدمات فنی مهندسی به این کشورها تشویق می‌کنیم حتی توسط دولت نیز پیگیری‌های لازم انجام می‌شود زیرا برای این اقدامات شرکت‌ها به تنهایی نمی‌توانند در بازار صادرات خدمات فنی مهندسی نفوذ بکنند اما خود شرکت‌ها نیز باید اقدامات و تلاش لازم را انجام دهند.

وی تصریح کرد: شرایط ما در بانک توسعه اسلامی بهتر شده است و اکنون می‌توانیم پروژه‌هایمان را در آنجا فاینانس کنیم.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: پروژه‌هایی مانند اجتماعی و خطوط لوله امکان فاینانس توسط بانک توسعه اسلامی وجود دارد و علاوه بر عربستان، با کشورهای دیگر حوزه خلیج فارس مانند قطر و امارات امکان فعالیت به این شکل وجود دارد.

صفری در ارتباط با امضای تجارت آزاد با کشورهای حوزه اورآسیا گفت: امضای تجارت آزاد با کشورهای حوزه اورآسیا 25 دسامبر امضا می‌شود و ما به عنوان عضوی از کشورهایی که امکان تجارت آزاد دارند فعالیت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه تجارت با کشورهای اورآسیایی حدود 25 درصد افزایش یافته است که امیدواریم که بعد از امضای این توافقنامه حجم آن افزایش یابد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: در توسعه تجارت آزاد با اورآسیا فعالیت خود را از ارمنستان آغاز می‌کنیم و همچنین با کشور روسیه توسعه تجارت قابل قبولی خواهیم داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه