English

معاون علمی رئیس جمهور:

ایران و کوبا در حوزه‌های نانو و فناوری زیستی همکاری‌ خواهند داشت

معاون علمی رئیس جمهوری از همکاری علمی، فناوری و صنعتی بین معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت علم، فناوری و محیط زیست جمهوری کوبا در حوزه های نانو، فناوری زیستی و تغییرات آب و هوا خبر داد.

ایران و کوبا در حوزه‌های نانو و فناوری زیستی همکاری‌ خواهند داشت
به گزارش خبرگزاری موج

، میگل دیاز کانل رئیس جمهور کوبا، با همراهی روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور و دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از خانه نوآوری و فناوری ایران بازدید کرد.

دهقانی با اشاره به این که مقامات کوبا از جمله رییس‌جمهور آن کشور، علاقمند به توسعه علم و فناوری و استفاده از ظرفیت‌های نوآورانه ایران هستند، اظهار داشت: در همین راستا نشست‌های چندجانبه بسیار خوبی بین مسئولان دولتی و بخش خصوصی، مدیران کسب و کارها و سرمایه‌گذاران دو کشور برگزار شده است و در حال حاضر در مرحله انعقاد قراردادها و اجرای پروژه‌های مشترک فناورانه در فاز عملیاتی هستیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور با بیان این‌که کوبایی‌ها به این باور رسیده‌اند که ایران در زمینه‌ فناوری‌های پیشرفته‌ای چون نانو و زیست‌فناوری پیشتاز است، ادامه داد: کوبا با شناخت این توانمندی از ایران، موضوعات مورد علاقه خود را برای استفاده از دستاوردها، تجارب و توانمندی‌های ایران ابراز کرده است و این تعامل، در قالب پروژه‌های مشترک، عرضه محصولات و خدمات دانش‌بنیان و انتقال فناوری محقق می‌شود.

وی با اشاره به حوزه‌های گوناگون همکاری ایران و کوبا عنوان کرد: در حوزه‌های مختلفی از جمله واکسن‌های انسانی، دام، طیور و آبزیان، مزارع و گلخانه‌های هوشمند و تجهیزات پزشکی، دارو و مواد اولیه دارویی زمینه‌های همکاری‌ فراهم شده است.

دهقانی، با اشاره به امضای سند همکاری علمی، فناوری و صنعتی بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان و وزارت علم، فناوری و محیط زیست جمهوری کوبا عنوان کرد: این توافق‌نامه همکاری، به پیشبرد و شتاب‌دهی محورهای تعریف شده همکاری کمک خواهد کرد و ارتقا و توسعه همکاری‌های علمی و فناوری دو کشور را به همراه خواهد داشت.

معاون علمی رئیس جمهور به محورهای این سند همکاری اشاره کرد و افزود: توسعه پروژه‌های همکاری مشترک در زمینه‌های علوم و فناوری نانو، فناوری زیستی، تغییرات آب و هوا، تبادل یا تعیین دانشمندان و محققین برای انجام پروژه‌های مشترک یا به اشتراک‌گذاری تجارب، انتقال یا تبادل فناوری در زمینه‌های علمی، فناوری و نوآوری، حضور در رویدادهای علمی و فناورانه دو کشور و ایجاد کمیته‌ای مشترک برای پیشبرد موضوعات مورد علاقه دو کشور از جمله موضوعات مطرح شده در قالب گفت‌وگوها و سند همکاری امضا شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه