English

ایجاد ۸ شهر ساحلی مولد با هدف اشتغال‌زایی در سواحل سیستان‌وبلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: کشتی‌های ۱۲۰ هزار تنی در بندر چابهار در حال پهلوگیری هستند و بر همین اساس، ۸ شهر ساحلی جدید طراحی شده که به‌عنوان شهر‌های مولد به منظور اشتغال‌زایی ایجاد خواهد شد.

 ایجاد ۸ شهر ساحلی مولد با هدف اشتغال‌زایی در سواحل سیستان‌وبلوچستان
به گزارش خبرگزاری موج

، محمد کرمی امروز یکشنبه ۵ آذر در نشست با تعدادی از مدیران کشتیرانی جمهوری اسلامی اظهار کرد: این استان ظرفیت‌های فراوانی در حوزه مرزهای دریایی دارد و بندر چابهار به‌عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور، نقش مهمی در تبادلات تجاری ایفا می‌کند.

وی افزود: هم اینک نیز کشتی‌های ۱۲۰ هزار تنی در بندر چابهار در حال پهلوگیری هستند و ۸ شهر ساحلی جدید طراحی شده که به‌عنوان شهر مولد بر‌اساس ایجاد اشتغال شکل خواهد گرفت.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در کرانه و پس‌کرانه دریای عمان طرح‌های مختلفی در حال اجراست و دولت سیزدهم نیز عزم خود را بر استفاده از ظرفیت‌های موجود در سواحل جزم کرده است.

وی ادامه داد: در حوزه تجارت دریایی نیز شاهد ظرفیت‌های فراوانی هستیم که اگر بتوانیم از طریق این آب‌های آزاد با کشورهای دیگری مراوده کنیم، قطعا شاهد توسعه و شکوفایی منطقه خواهیم بود.

کرمی اذعان کرد: باید بتوانیم علاوه بر بندر چابهار، بنادر بریس و زرآباد را نیز فعال کنیم، همچنین صنایع تولیدی را به استان بیاوریم تا تولیدات استان را به سایر کشورها صادر کنیم.

وی تصریح کرد: باید شرکت‌های دانش‌بنیان پای کار بیایند و ما نیز وظیفه داریم از بخش خصوصی حمایت کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه