English

معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت بیان کرد:

تجارت ۳۰ میلیارد دلاری ایران با اورآسیا

محمد صادق قنادزاده با اشاره به ظرفیت تجارت۳۰ میلیارد دلاری ایران با اوراسیا افزود: در حال حاضر ایران و اوراسیا در مورد متن و لیست کالاها برای تجارت آزاد به تفاهم رسیدند.

تجارت 30 میلیارد دلاری ایران با اورآسیا
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، معاون سازمان توسعه تجارت با اشاره به اینکه سند تجارت آزاد با اوراسیا در ماه‌های آینده امضا می‌شود گفت: دومین‌ نمایشگاه اختصاصی اوراسیا از امضای تفاهم‌نامه تجارت آزاد با اوراسیا در ماه‌های آینده خبر داد.

محمد صادق قنادزاده با اشاره به ظرفیت تجارت۳۰ میلیارد دلاری ایران با اوراسیا پرداخت و افزود: در حال حاضر ایران و اوراسیا در مورد متن و لیست کالاها برای تجارت آزاد به تفاهم رسیدند و به زودی در روسیه، پنج کشور و ایران تفاهم نامه تجارت آزاد را امضا می‌کنند و در صورت تصویب در مجلس از سال بعد اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد :بر اساس این توافق ۸۷ درصد کالاها با تعرفه صفر بین ایران و اوراسیا مبادله خواهد شد. اما همیشه در موافقت‌نامه‌های تجارت آزاد یک لیست منفی هم هست. 

به گفته این مقام مسئول در این موافقت‌نامه هم ۱۳ درصد کالاهای ما یا در لیست ممنوعیت واردات است یا تعرفه واردات آن‌ها صفر نخواهد بود که از جمله این کالاها می‌توان به خودرو، صنایع نساجی، محصولات کشاورزی و بخشی از لوازم خانگی اشاره کرد.

معاون ارتقای کسب و کارهای بین المللی سازمان توسعه تجارت ایران اضافه کرد:اتحادیه اقتصادی اوراسیا شامل پنج کشور روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و ارمنستان است که از سال ۲۰۱۵ به طور رسمی شکل گرفته و پیمان‌های درون منطقه‌ای دارند.

وی با بیان اینکه  واردات سالانه اعضای این اتحادیه در مجموع بیش از ۳۸۰ میلیارد دلار است گفت:این موضوع نشان دهنده این است که ظرفیت بزرگی برای همکاری با ایران وجود دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، نمایشگاه اوراسیا 13 تا 16 آذر ماه در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه