English

ایران و روسیه در آستانه اتمام پروژه راه آهن رشت - آستارا هستند

مدیرعامل شرکت توسعه و ساخت زیرساخت های ملی از امضای تفاهم نامه ساخت و تکمیل راه آهن رشت - آستارا با روسیه و همچنین طرح اجرایی به امضای دو کشور خبر داد.

ایران و روسیه در آستانه اتمام پروژه راه آهن رشت - آستارا هستند

به گزارش خبرگزاری موج، خیراله خادمی مدیرعامل شرکت توسعه و ساخت زیرساخت های کشور از پیشرفت مراحل مربوط به طراحی و ساخت راه آهن رشت - آستارا خبر داد.

قراردادی بین ایران و روسیه برای ساخت و تکمیل خط آهن امضا شده است. این شامل شرایط عمومی و خصوصی قرارداد، الزامات کارفرما و ساختار همکاری از نظر هزینه ها، برنامه اجرا و غیره می باشد.

خادمی همچنین از امضای طرح های اجرایی راه آهن رشت - آستارا خبر داد که شامل نقشه راه با اصلاحات ویژه برای افزایش سرعت و ظرفیت مسیر است.

همچنین در صورت تاخیر روس ها، هزینه های این خط ریلی از منابع داخلی تامین می شود و تکمیل آن منوط به مشارکت روس ها نخواهد بود.

دولت روسیه شرکتی را برای اجرای این پروژه معرفی کرده و ایران به روسیه 6 ماه فرصت داده است تا طرح و مسائل فنی را نهایی کند و قیمت ها را برآورد و بین دو کشور به توافق برسد.

از هم اکنون 2.5 ماه از این فرصت 6 ماهه باقی مانده و در این مدت مطالعات منطقه ای و بازدیدهای محلی برای ارائه طرح و قیمت نهایی انجام می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین به توافقاتی برای افزایش سرعت و ظرفیت مسیر آماده سازی اشاره کرد. 70 درصد از مسائل فنی این پروژه برطرف شده و 30 درصد باقی مانده برنامه زمانبندی و کارهای مقدماتی و فنی توسط روسیه تهیه و تحویل داده شده است.

برای بررسی زوایای مختلف این همکاری در زمینه هزینه های اجرایی در محل اجرای این پروژه می توان از شرکت های ایرانی برای تکمیل هرچه سریعتر این قسمت استفاده کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه