English

معاون انجمن قطعه‌سازی:

تولیدکنندگان خودرو در معرض ورشکستگی هستند

نایب رئیس انجمن صنایع همگن معتقد است که رویه فعلی قیمت گذاری خودرو سرنوشت صنایع ورشکسته ای مانند نساجی را رقم می زند و بیش از 150 هزار میلیارد تومان ضرر به خودروسازان وارد می کند.

تولیدکنندگان خودرو در معرض ورشکستگی هستند

به گزارش خبرگزاری موج، امیرحسین جلالی نایب رئیس انجمن صنایع همگن اجزای سازنده هشدار داد که رویه فعلی قیمت گذاری خودرو می تواند منجر به فروپاشی صنعت نساجی و سایر صنایع ورشکسته خودروسازان شود. جلالی تصریح کرد: خودروسازان بیش از 150 هزار میلیارد تومان به دلیل اقدامات واردکنندگان خودرو که قصد تصاحب این صنعت را دارند متحمل ضرر شده اند.

جلالی در ادامه تصریح کرد: انجمن در دو جلسه شورای امنیت ملی این موضوع را مطرح کرده بود اما نتیجه ای نداشت. وی از وزیر جدید صمت که مخالف مداخله دولت در بازار است، درخواست کرد که اقداماتی را برای تضمین حاکمیت شرکتی بر اساس قانون تجارت در هر دو خودروساز بزرگ انجام دهد و به بخش خصوصی اجازه دهد تا کنترل را در دست بگیرد.

همچنین، جلالی پیشنهاد کرد که مالکیت دو خودروساز بزرگ با بخش خصوصی تقسیم شود و شرایط برای خودروسازان بهبود یابد تا سایر حلقه‌های زنجیره تامین نیز از آن بهره ببرند. این امر تفاوت بین قیمت کارخانه و بازار را کاهش می دهد که می تواند به کاهش فساد کمک کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه