English

ارزش ارز برای بهبود واردات مواد اولیه لاستیک تقویت شد

تولیدکنندگان تایر در نیمه اول سال جاری با کمبود ارز برای تامین مواد اولیه مواجه شدند که در نتیجه کاهش تولید و کمبود ناگهانی تایر در بازار به وجود آمد.

ارزش ارز برای بهبود واردات مواد اولیه لاستیک تقویت شد

به گزارش خبرگزاری موج، سخنگوی صنعت تایر گفت: در سه ماهه اول امسال تولید تایر افزایش یافته بود، اما به دلیل عدم تامین به موقع ارز برای تامین مواد اولیه، کاهش تولید در سه ماهه دوم مشاهده شد.

مصطفی تنها تصریح کرد: عرضه ارز برای واریز ارز به حساب فروشنده مواد اولیه است اما گاهی تمام مراحل تخصیص ارز به صورت اداری انجام می شد اما پرداخت آن از طریق بانک مرکزی عملیاتی نمی شد.

وی همچنین سرانه مصرف لاستیک کشور را 21.5 میلیون رینگ عنوان کرد و تولیدکنندگان داخلی به اندازه نیاز کشور در سال گذشته لاستیک تولید کردند. وی خاطرنشان کرد: از شهریور 1402 به بعد در پرداخت ارز پیشرفت هایی صورت گرفته اما هنوز تغییر اساسی در واریز آن به حساب خام فروشان ایجاد نشده است.

سخنگوی صنعت تایر افزود: به دلیل عدم حمایت به موقع از تایرسازان و عدم شناخت اولویت های تولید کشور، به طور ناگهانی تایر در کشور کمیاب شد و اکنون با اقدامی ناگهانی و همه جانبه سعی در مدیریت این بحران دارند.

وی در خصوص نحوه و میزان تخصیص ارز نیز گفت: تخصیص ارز به صورت مستمر انجام نشد اما قطع نشد. وی خاطرنشان کرد: در بازه زمانی 1401 تا 6 تیر 1402، 35 تا 40 میلیون دلار معادل مصرف یک ماه و نیم به صنعت تایر اختصاص یافته است.

مصطفی تنها در پایان خاطرنشان کرد: باید هم مصرف مواد اولیه و هم تولید سایز تایر را مدیریت کرد و با کاهش میزان تولید می توان از تعطیلی کارخانه ها جلوگیری کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه