English

افزایش ۱۱ درصدی سپرده‌های ارزی ایران به بیش از ۲۰ میلیارد دلار

بر اساس آخرین گزارش بانک تسویه بین الملل، سپرده های خارجی ایران در نیمه اول سال 2023 با رشد 11 درصدی به 20 میلیارد و 94 میلیون دلار رسید.

افزایش 11 درصدی سپرده‌های ارزی ایران به بیش از 20 میلیارد دلار

به گزارش خبرگزاری موج، بر اساس گزارش بانک تسویه‌های بین‌المللی (BIS)، سپرده‌های ایران نزد بانک‌ها و مؤسسات خارجی در پایان نیمه اول سال 2023 بالغ بر 20 میلیارد و 94 میلیون دلار بوده است که با 11 درصد افزایش (معادل 2 میلیارد و 31 میلیون دلار) نسبت به مدت مشابه در سال 2022 از این میزان 11 میلیارد و 49 میلیون دلار نزد بانک ها بوده است، در حالی که 9 میلیارد و 214 میلیون دلار به صورت یورو و تنها 465 میلیون دلار به صورت دلاری نگهداری می شود.

در همین حال، BIS گزارش داد که کل تراکنش های مالی ایران با 44 کشور خارجی در نیمه اول سال 2023 با 5 درصد افزایش به 21 میلیارد و 85 میلیون دلار در مقایسه با 19 میلیارد و 962 میلیون دلار در پایان ژوئن 2022 رسید.

همچنین تعهدات ایران به بانک‌های خارجی در پایان خرداد ۱۳۹۲ با کاهش ۴۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از یک میلیارد و ۸۹۹ میلیون دلار به ۹۹۱ میلیون دلار رسید. 512 میلیون دلار از این مبلغ مربوط به تعهدات ایران به بانک های خارجی و 908 میلیون دلار به صورت یورو بوده است.

دفتر مرکزی BIS در بازل، سوئیس است و گزارش هایی با عنوان "تحولات بانک داری بین المللی و بازار مالی" را چهار بار در سال منتشر می کند. این گزارش ها اطلاعاتی در مورد سپرده ها و تعهدات مجموعه ای از بانک ها و مؤسسات مالی غیربانکی متعلق به 44 کشور در سراسر جهان، عمدتاً اروپایی، ارائه می دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه