English

وزیر راه و شهرسازی در بیشکک:

زنجیره ریلی کریدورهای شرق به غرب از چین تا ایران تکمیل می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: برای ایجاد کارگروه تکمیل زنجیره ریلی کریدورهای شرق به غرب از چین به قرقیزستان، ازبکستان، ترکمنستان و ایران توافقات لازم انجام گرفت.

زنجیره ریلی کریدورهای شرق به غرب از چین تا ایران تکمیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، مهرداد بذرپاش که به‌منظور شرکت در نشست نخست‌وزیران کشورهای عضو پیمان شانگهای به همراه معاون اول رئیس جمهور در بیشکک پایتخت قرقیزستان، به سر می‌برد، در حاشیه نشست‌های دوجانبه معاون اول رئیس‌جمهور و هیأت همراه با نخست وزیران و مقام‌های روسیه و قرقیزستان، افزود: یکی از نکات مورد توافق با نخست وزیر قرقیزستان، ساخت مراکز لجستیک در هر دو کشور است.

 

بیشتر بخوانید:

تعاملات ایران و تاجیکستان باید توسعه یابد

 

وی بیان‌داشت: به همین منظور، در بندرعباس یک مرکز لجستیک ایجاد خواهد شد تا تولیدکنندگان بتوانند کالا به ایران صادر کنند و برعکس برای طرف ایرانی نیز در قرقیستان یک مرکز لجستیک برای صادرات تولیدات ایجاد خواهد شد.

بذرپاش ادامه‌داد: یکی از نکات دیگری که بسیار مهم بود، مسیر ریلی است که از چین به قرقیزستان، ازبکستان، ترکمنستان و ایران (تا دریای جنوب) متصل می شود. این، یک شبکه ریلی بسیار مهم در راستای تکمیل زنجیره کردیدورهای شرق به غرب منطقه است که تصمیم گرفته شد کارگروه مشترک در همه کشورها در این زمینه تشکیل شود و قرار شد فردا در نشست شانگهای هم این موضوع بیشتر پیگیری شود.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: نکته دیگر، افزایش تعداد پروازها به‌منظور تردد بهتر تجار بود که این مهم نیز با توافق همراه شد.

وی تاکید کرد: محور بعدی، درباره استفاده از ارزهای مشترک ملی دو کشور بود که در این زمینه هم تصمیمات خوبی گرفته شد.

بذرپاش گفت: همچنین همه پروژه‌های مشترک مهم با روسیه بررسی و تصمیمات خوبی گرفته شد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در زمینه مشکل کامیون‌های روسی که به ایران سفر می‌کنند یا برعکس، آن هم که از مرز جمهوری آذربایجان می‌گذرند، گفت‌وگوهایی انجام شد و قرار است وزرای ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان در منطقه حاضر باشند و مشکلات را رفع کنند.

وی گفت: سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ریلی و حمل و نقلی هم در این نشست‌ها مطرح شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه