English

وزیر نفت:

بدنبال انتقال انرژی به اعضای شانگهای هستیم

وزیر نفت ابراز داشت: به دنبال تأمین محصولات پتروشیمی و سایر محصولات مورد نیاز نفتی کشورهای عضو شانگهای هستیم.

بدنبال انتقال انرژی به اعضای شانگهای هستیم

به گزارش خبرگزاری موج، جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه (سوم آبان ۱۴۰۲) دولت در جمع خبرنگاران گفت: امروز بنده به همراه معاون رئیس‌جمهور برای حضور در نخستین جلسه نخست وزیران کشورهای عضو شانگهای عازم این اجلاس هستیم و در آنجا حضور خواهیم یافت.

وی‌افزود: از مهم‌ترین بحث‌ها در این اجلاس موضوع امنیت و ترانزیت انرژی است که می‌تواند توسط کریدور شمال به جنوب کشورمان صورت پذیرد و در آنجا مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت.

اوجی با بیان آنکه هم اکنون خطوط انتقال گاز از روسیه به قزاقستان ازبکستان و ترکمنستان دایر است، تاکید کرد: چند ماهی است در خصوص موضوع انتقال انرژی توسط کشورمان در حال بحث و رایزنی با کشورهای مربوطه هستیم و امیدواریم در این سفر دستاوردهای خوبی را در این زمینه داشته باشیم.

وزیر نفت اظهار داشت: با توجه به عضویت ایران و روسیه به عنوان بزرگترین دارندگان ذخایر گاز و نفت جهان عضو کشورهای شانگهای هستند. در عین حال بزرگترین مصرف کنندگان نفت و فراورده‌های نفتی نیز عضو این پیمان هستند لذا در کنار توسعه خطوط ترانزیت انرژی در کریدور شمال جنوب به دنبال تأمین محصولات پتروشیمی و سایر محصولات مورد نیاز نفتی کشورهای عضو شانگهای نیز هستیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای صنعت انرژی کشورمان گفت: خیلی از کشورهای عضو پیمان شانگهای از توانمندی‌های خدمات فنی مهندسی کشورمان در بخش‌های نفت، گاز و پتروشیمی آگاه هستند و به دنبال استفاده از ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در این خصوص هستند که ما هم آماده صدور این خدمات به این کشورها هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه