English

در دیدار وزیر نفت ایران و وزیر انرژی امارات مطرح شد؛

گسترش همکاری ایران و امارات در تجارت نفت و گاز

جواد اوجی وزیر نفت ایران و سهیل المزروعی وزیر انرژی امارات متحده عربی در حاشیه هشتمین سیمنار بین‌المللی اوپک دیدار و بر گسترش همکاری‌های نفتی دو کشور تأکید کردند.

گسترش همکاری ایران و امارات در تجارت نفت و گاز

به گزارش خبرگزاری موج، جواد اوجی وزیر نفت و سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی در حاشیه نخستین روز هشتمین سمینار بین‌المللی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در وین دیدار و گفت‌وگو کردند.

اوجی و مزروعی در این ملاقات و گفت‌وگوی دوجانبه بر گسترش همکاری‌های نفتی بین دو کشور تأکید کردند، تجارت نفت خام، گاز طبیعی، فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی از محورهای مذاکره بین دو طرف بود.

وزیران نفت و انرژی دو کشور ضمن تأکید بر سرمایه‌گذاری‌های مشترک و توسعه میدان‌های مشترک، وضع بازار نفت و امکان‌سنجی گسترش همکاری‌ها در حوزه نفت و گاز را بررسی کردند.

هشتمین سیمنار بین‌المللی اوپک با شعار «به‌سوی یک گذار انرژی پایدار و فراگیر» میزبان چند نشست وزارتی و میزگرد بلندپایه با حضور وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو اوپک و برخی مهمانان ویژه از وزیران نفت و انرژی کشورهای تولیدکننده غیراوپک و مصرف‌کننده، مدیران عامل شرکت‌های بزرگ نفت و گاز جهان، محققان، کارشناسان و جامع دانشگاهی فعال در حوزه انرژی خواهد بود.

در مجموع، طی دو روز برگزاری این سیمنار (چهارشنبه و پنجشنبه ۱۴ و ۱۵ تیرماه)، چهار نشست وزارتی و ۶ میزگرد بلندپایه برگزار و درباره مهم‌ترین موضوع‌های مربوط به انرژی دنیا بحث و بررسی می‌شود.

هشتمین سمینار بین‌المللی اوپک امروز به کار خود پایان می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه