English

سازمان امور مالیاتی از ۱۳۵۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی جلوگیری کرد

بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی، در پی تخلفات موسسه اعتباری ثامن الحجج، مبلغ یک هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان از حقوق ضایع شده بیت‌المال در قالب فرار مالیاتی احیا شد و به بیت المال برگشت.

سازمان امور مالیاتی از ۱۳۵۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی جلوگیری کرد

به گزارش خبرگزاری موج، بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی ، در پی عدم رعایت قوانین و مقررات از سوی تعاونی دانش‌آموختگان سبزوار (ثامن‌الحجج) این تعاونی منحل شد، سپس احیا و مطالبه بدهی‌های سنواتی دوازده ساله صندوق مذکور طی سال‌های ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۹ به اداره کل مبارزه با فرار مالیاتی و وصول و اجرای ویژه شهر و استان تهران واگذار شد.

بر این اساس در پی تخلفات مؤسسه اعتباری تعاونی دانش‌آموختگان سبزوار (ثامن الحجج)، مبلغ یک هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان از حقوق ضایع شده بیت‌المال در قالب فرار مالیاتی، احیا و به بیت المال برگشت.

به منظور تأمین منابع مالی برای احقاق حقوق مالباختگان و با هماهنگی دادگستری تهران، تعداد ۱۲۶ فقره پلاک ثبتی متعلق به تعاونی اعتبار مذکور رفع توقیف شد تا هیئت تصفیه تعاونی فوق اقدامات لازم را برای بستانکاران به عمل آورده و مبالغ مالباختگان را پرداخت نماید.

در این راستا سازمان امور مالیاتی کشور با رعایت تشریفات قانونی برای احقاق حقوق بیت‌المال و اخذ دیون دولتی از جمله مالیات و جرایم مترتب بر آن از طریق برگزاری مزایده و حراج، فروش ۵۸ واحد مسکونی به متراژ ۸ هزار و ۹۰۰ مترمربع در اصفهان و یک ملک یک هزار و ۶۹۰ مترمربعی در استان گلستان را در مرحله اجرا دارد.

همچنین ۱۰ واحد اداری به متراژ یک هزار و ۳۵۰ مترمربع در تهران وفق مقررات موضوعه و به استناد ماده ۲۱۵ مالیات‌های مستقیم به نام دولت جمهوری اسلامی تملک شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه