English

معاون وزیر راه و شهرسازی:

تکمیل کریدور ارس سرعت می گیرد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: به دنبال نشست کمیسیون مشترک ایران و جمهوری آذربایجان و توافق بر سر ارتقاء ظرفیت محورهای مرزی، در بازدید میدانی از این محورها مقرر شد قرارداد ساخت محور جلفا-آق بند به عنوان اولویت اول به زودی تکمیل و تجهیز کارگاه آغاز شود.

تکمیل کریدور ارس سرعت می گیرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی در سفر به آذربایجان شرقی و بازدید از محورهای مواصلاتی این استان گفت: با توجه به برگزاری نشست کمیسیون مشترک اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان و امضای پروتکل های توسعه محورهای مرزی دو کشور و در راستای تحقق مفاد این پروتکل بازدیدی از مراحل اجرایی احداث راه های ارتباطی صورت گرفت. 

وی افزایش ظرفیت محورهای مواصلاتی دو کشور را موجب توسعه ترانزیت بین المللی اعلام کرد و افزود:‌ به دستور وزیر راه و شهرسازی و رییس کمیسیون مشترک، برنامه ریزی لازم برای تکمیل نوار مرزی شمال کشور یا همان کریدور ارس با هدف تکمیل این محور سراسری داخل خاک ایران همزمان با جمهوری آذربایجان انجام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی از اولویت بندی عملیات اجرایی در این کریدور خبر داد و افزود:‌ ارتقاء ظرفیت محورهای مرزی با بهسازی و احداث مسیرهای جدید با جدیت در حال پیگیری است و محور جلفا- آق بند به عنوان اولویت اول در دستور کار قرار دارد.

خادمی طول این مسیر را 107 کیلومتر و اعتبار مورد نیاز برای ساخت آن را 5 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در مرحله اول بهسازی مسیر صورت می گیرد و در آینده به صورت بزرگراه با اعتباری حدود 10 هزار میلیارد تومان برای تردد در دسترس قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه اظهار داشت: در این بازدید مقرر شد قرارداد عملیات اجرایی این محور هرچه سریع تر تکمیل شود و تجهیز کارگاه در منطقه آق بند شروع شود تا عملیات اجرایی به زودی آغاز شود.

خادمی همچنین تکمیل این محور از آق بند به سمت خداآفرین، بیله سوار و نوار مرزی را اولویت بعدی شرکت ساخت برای تکمیل محورهای مواصلاتی استان آذربایجان شرقی به سمت مرز عنوان کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که با تصمیمات صورت گرفته در این سفر با حضور کلیه عوامل اجرایی، کارشناسان فنی شرکت ساخت و مسئولین استانی و محلی عملیات اجرایی این بخش از کریدور ارس آغاز شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه