English

در دیدار وزیر اقتصاد با رئیس بانک توسعه اسلامی؛

آخرین وضعیت پروژه های مشترک بانک توسعه اسلامی با ایران بررسی شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه رایزنی های فشرده دو سال اخیر با بانک توسعه اسلامی و با هدف پیشبرد برنامه های مشترک همکاری دو طرف، در مراکش با رئیس این بانک دیدار و درباره اجرای پروژه‌های در دست اجرای در کشورمان گفتگو کرد.

 آخرین وضعیت پروژه های مشترک بانک توسعه اسلامی با ایران بررسی شد

به گزارش خبرگزاری موج، سید احسان خاندوزی - وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در حاشیه نشست سالانه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول در مراکش با محمد الجاسر رئیس بانک توسعه اسلامی ملاقات و گفتگو کرد؛ این دیدار در ادامه رایزنی های فشرده دو سال اخیر با بانک توسعه اسلامی و با هدف پیشبرد برنامه های مشترک همکاری دو طرف است.

در این ملاقات آخرین وضعیت پروژه های در دست اجرای بانک توسعه اسلامی در ایران مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و رییس بانک توسعه اسلامی از ابتکارات وزیر اقتصاد و تیم همراه وی در دو سال گذشته برای حل مسأله بدهی های بجا مانده از سالهای گذشته ایران به بانک تشکر و قدردانی کرد. 

رئیس بانک توسعه اسلامی اظهار کرد: در دوره فعلی علیرغم باقی ماندن مسائل مرتبط با تحریم؛ به سبب تغییر رویکرد جدی دولت به تقویت روابط خود با بانک به عنوان یکی از مهمترین سهامداران آن؛ به صورتی محسوس شرایط همکاری دو طرف تغییر کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد با استمرار این روند موضوعات اندک باقیمانده بین طرفین نیز حل و فصل شده و زمینه اجرای پروژه های جدید بین دو طرف در سال جاری فراهم آید. 

در این ملاقات برنامه جمهوری اسلامی ایران برای همکاری در حوزه های جدیدی نظیر حوزه سلامت و حوزه های فن آوری و علمی و اجرای پروژه های مرتبط با این حوزه ها؛ برای رئیس و مسئولان بانک توسعه اسلامی تشریح شد که مورد استقبال رییس بانک قرار گرفت.

طبق اعلام وزارت امور اقتصادی و دارایی، در دو سال گذشته بیش از ۲۵۰ میلیون یورو از بدهی های گذشته کشور به بانک توسعه اسلامی پرداخت شده و با اصلاح روابط با بانک؛ زمینه اجرای مجدد پروژه های متوقف شده بانک توسعه اسلامی در ایران به ارزش بیش از هفتصد میلیون یورو فراهم شده است. 
عربستان سعودی، لیبی و جمهوری اسلامی ایران به ترتیب سه سهامدار عمده بانک توسعه اسلامی هستند. این بانک وابسته به سازمان همکاری های اسلامی است.

مجلس شورای اسلامی اخیرا لایحه افزایش سهام جمهوری اسلامی ایران در بانک توسعه اسلامی را به تصویب رسانده و از این طریق کمک قابل ملاحظه ای به اجرای برنامه های دولت برای بهبود و بازسازی روابط کشور با بانک توسعه اسلامی کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه