English

معاون روابط کار وزارت تعاون:

حوادث منجر به فوت کارگران کاهش یافته است

رعیتی‌فرد در مورد آمار حوادث گفت: تعداد حوادث ناشی از کار در سال 1400 رقم 8 هزار و 931 مورد بود که این رقم در سال 1401 به 7 هزار و 900 مورد رسیده که حاکی از کاهش 14 درصدی است.

حوادث منجر به فوت کارگران کاهش یافته است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، اولین همایش ملی ایمنی و بهداشت شغلی امروز با حضور صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در سالن تلاش وزارت تعاون در حال برگزار است.

در این همایش، علی‌حسین رعیتی‌فرد، معاون روابط کار وزارت تعاون، اظهار داشت: لایحه پیوستن ایران به مقاوله‌نامه 155 سازمان بین‌المللی کار در آذرماه 1400 در مجلس تصویب و پس از آن از سوی رئیس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شد.

وی گفت: پیوستن ایران به مقاوله‌نامه 155 سازمان جهانی کار موجب می‌شود موارد ایمنی در کارگاه‌های تولیدی برای حفظ نیروی کار و کاهش حوادث و بیماری‌های شغلی رعایت شود. در این زمینه لازم است ایمن‌سازی محیط کار، تأمین استاندارد ماشین‌آلات و تجهیزات تولیدی، تأمین کار سالم و صلاحیت‌دار و حفظ نیروی کار در دستوکار قرار گیرد.

معاون روابط کار وزیر تعاون با بیان اینکه نیروی کار یکی از عوامل مهم تولید به شمار می‌رود، گفت: هداف از این مقاوله‌نامه حفظ نیروی کار و کاهش هزینه‌های حوادث و بیماری‌های شغلی است. در این زمینه سازمان‌های دیگر مانند استاندارد، سازمان فنی و حرفه‌ای، آموزش و پرورش و صدا و سیما و وزارت بهداشت هرکدام وظایفی برای تعیین استانداردهای شغلی و تأمین ایمنی و بهداشت محیط کار و آموزش ایمنی برعهده دارند.

رعیتی‌فرد در مورد آمار حوادث گفت: تعداد حوادث ناشی از کار در سال 1400 رقم 8 هزار و 931 مورد بود که این رقم در سال 1401 به 7 هزار و 900 مورد رسیده که حاکی از کاهش 14 درصدی است.

وی همچنین گفت: حوادث منجر به فوت کارگران از 787 نفر در سال 1400 به 711 نفر در سال گذشته کاهش یافته است.

به گفته رعیتی‌فرد، تأثیر حوادث ناشی از کار و بیماری‌های کار بر تولید ناخالص داخلی کشور 4 درصد است و اگر تلاش کنیم این حوادث و بیماری‌ها کاهش پیدا کند، به کاهش هزینه تولید و افزایش مزایای شغلی و استقرار ایمنی و بهداشت کمک می‌کند.

رعیتی‌فرد گفت: آئین‌نامه اجرایی مقاوله‌نامه 155 در مورد ایمنی کارگران و محیط کار در تاریخ 27 اردیبهشت سال جاری در دولت تصویب و اجرا شد و پیش‌بینی می‌شود اجرای سند الحاقی این مقاوله‌نامه از سال آینده در کشور اجرا شود.

با توجه به اینکه نیروی انسانی در محیط کار و کارگاه‌ها از عوامل مهم تولید و پایداری یک بنگاه به شمار می‌رود، بنابراین ارتقای ایمنی و حفظ نیروی کار از عوامل بسیار مهم است که کارفرمایان برای پایداری تولید و کاهش هزینه ناشی از حوادث باید شرایطی در کارگاه‌ها و محیط کار فراهم کنند که علاوه بر حفظ سلامتی نیروی کار، به پایداری تولید و حفظ تجهیزات تولید کمک کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه