English

در نشست تخصصی مدیریت زنجیره تامین مصالح از معدن تا ساخت مطرح شد؛

با عرضه سیمان و فولاد در بورس کالا، قیمت واقعی این مصالح به دست مصرف کننده نمی رسد

نوروزی گفت:اگر قیمت مصالح ساختمانی افزایش یابد یا با قیمت معقول به دست مصرف کننده نرسد قطعاً افزایش قیمت مصالح ساختمانی تأثیر مستقیم در افزایش هزینه‌های ساخت خواهد داشت.

با عرضه سیمان و فولاد در بورس کالا، قیمت واقعی این مصالح به دست مصرف کننده نمی رسد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، مشاور وزیر راه و شهرسازی در نشست تخصصی مدیریت زنجیره‌ای تأمین مصالح ساختمانی از معدن تا ساخت با بیان اینکه برای ماندن یا برداشتن سیمان و فولاد در بورس کالا عنوان کرد: در حوزه ساخت مسکن باید تا جایی که امکان دارد قیمت مصالح ساختمانی کاهش یابد زیرا یکی از هدف‌های وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم ساخت ۴ میلیون مسکن بر اساس وعده رئیس جمهور کشور است.

وی تصریح کرد : بعضی از کارشناسان اظهار می‌کنند که در ساخت نهضت ملی مسکن فقط زمین مهم است اما به جز تأمین زمین قیمت مصالح در ساخت مسکن نیز مورد اهمیت است.

 ابوالفضل نوروزی افزود: عرضه سیمان و فولاد در بورس کالا موجب می‌شود قیمت‌ها به صورت متغیر به فروش خواهد رسید پس بدین صورت با قیمت واقعی این مصالح به دست مصرف کننده نخواهد رسید.

نوروزی توضیح داد: طبق بررسی‌های صورت گرفته اگر قیمت هر واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن حدود ۲۰ هزار تومان کاهش یابد در جمع ۴ میلیون واحد مسکونی قطعاً نرخ قابل توجهی خواهد بود پس کاهش قیمت مصالح ساختمانی نیز تأثیر خواهد داشت.

این مقام مسئول افزود: اگر قیمت مصالح ساختمانی افزایش یابد یا با قیمت معقول به دست مصرف کننده نرسد قطعاً افزایش قیمت مصالح ساختمانی تأثیر مستقیم در افزایش هزینه‌های ساخت خواهد داشت.

به گفته نوروزی هزینه ساخت واحد مسکونی حدود ۵۳ درصد است که از این میزان حدود ۲۵ درصد برای تأمین مصالح ساختمانی صرف خواهد شد.

 

 افزایش حدود ۳۰ درصدی قیمت فولاد و سیمان با عرضه در بورس کالا

مشاور بذرپاش گفت:به طور متوسط هزینه فولاد در ساخت و ساز نهضت ملی مسکن حدود ۱۶ درصد است پس تأثیر بالایی در این راستا خواهد داشت؛ ورود سیمان و فولاد در بورس موجب افزایش حدود ۳۰ درصدی قیمت آن نسبت به هزینه تمام شده آن در محل تولید است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه