English

وزیر اقتصاد:

سرمایه گذاری در صندوق ها به نفع بازار است

وزیر اقتصاد در آیین رونمایی از صندوق بازنشستگی تکمیلی گفت: موضوعی همچون ناترازی بانک ها را به نحوی دیگر در صندوق های بازنشستگی به جهت سیاست های اشتباه مواجه هستیم.

سرمایه گذاری در صندوق ها به نفع بازار است

به گزارش خبرگزاری موج، وزیر اقتصاد در آیین رونمایی از صندوق بازنشستگی تکمیلی گفت: موضوعی همچون ناترازی بانک ها را به نحوی دیگر در صندوق های بازنشستگی به جهت سیاست های اشتباه مواجه هستیم. به همین خاطر در لایحه بودجه ۱۴۰۱ مقبول نشد در قانون یا لایحه توسعه هفتم دولت به دنبال ایجاد اراده و جسارت برای حل و فصل صندوق های بازنشستگی هستیم.

سید احسان خاندوزی در مراسم رونمایی از صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی گفت: بسیار اهمیت دارد که تحلیلگران بازار این نکته را ارج بنهند که سرمایه گذاری‌ غیر مستقیم از سوی این صندوق ها به نفع بازار، به نفع مجموعه ها و در مجموع به نفع سرمایه‌گذاران است.

خاندوزی گفت: نکته مهم در مسئله صندوق ها این است که به دلیل سیاست های اشتباه در این صندوق ها شاهد ناترازی باشیم‌. البته این اتفاق در همه دنیا دیده می شود اما در کشور ما نوع این ناترازی متفاوت است.

وی افزود: ما ویراستار مجموعه ای از اشتباهات در گذشته هستیم که نشان می دهد این اتفاق در اثر تصمیمات در گذشته رخ داده است. مخصوصا درمورد ناترازی بانک ها نیز این اتفاق را شاهد هستیم. برای علاج این اتفاق باید تدابیر کوتاه مدت میاندیشیدیم. امیدواریم حداقل در برنامه هفتم توسعه با استفاده از این صندوق ها میزان ناترازی موجود را کاهش دهیم.

 

بیشتر بخوانید:

ماندگاری وجوه سرمایه گذاری، ثمره حضور صندوق های بازنشستگی تکمیلی در بازار سرمایه/در بلندمدت منتظر آثار صندوق های بازنشستگی تکمیلی باشیم

 

وزیر اقصاد تصریح کرد:صندوق های سرمایه گذاری بازنشستگی می تواند در اغلب حوزه ها رواج پیدا کند و می توان از ظرفیت این صندوق ها در جهت کاهش ناترازی استفاده کرد.

وزیر اقتصاد اشاره کرد: امیدواریم امثال این طرح ها در ادامه گسترش یابد و مثل بسیاری از طرح های اقتصادی رها نشود. باتوجه به اینکه سند برنامه هفتم بهانه خوبی برای اقتصاد کشور است بنابراین باید حداقل دوره ۵ ساله را برای پیش برد اهداف در نظرگرفت. متن مصوبه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم آماده ارائه به صحن علنی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه