English

معاون وزیر نفت:

ایران در حوزه کیفی‌سازی فرآورده‌های نفتی به مرز دانش فنی رسیده است

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ابراز داشت: امروز در حوزه کیفی‌سازی فرآورده به مرزهای دانش فنی رسیدیم و علاوه بر خودکفایی در این حوزه، می‌توانیم در حوزه صدور خدمات فنی مهندسی و دانش فنی نیز ورود کنیم.

ایران در حوزه کیفی‌سازی فرآورده‌های نفتی به مرز دانش فنی رسیده است

به گزارش خبرگزاری موج، جلیل سالاری امروز  در آیین رونمایی از مدارک طراحی بنیادی طرح کیفی‌سازی نفت کوره و تولید کک سوزن، کیفی‌سازی نفت کوره را از چالش‌های اصلی در صنایع پالایشگاهی خواند و افزود: به‌منظور دستیابی به دانش فنی فرآیند کیفی‌سازی، تصمیم به بومی‌سازی دانش واحد کک‌سازی با حمایت پژوهشگاه صنعت نفت گرفتیم که خوشبختانه با همکاری پالایشگاه نفت شازند و پژوهشگاه صنعت نفت، به دانش فنی کک‌سازی دست یافتیم و زنجیره ارزش در این حوزه تکمیل شد.

وی با بیان اینکه نفت خام کشورمان به سمت سنگین شدن در حرکت است و ‌این موضوع ضرورت اجرای طرح‌های کیفی‌سازی در پالایشگاه‌ها را دوچندان می‌کند، اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش متخصصان داخلی امروز کک در دو گرید اسفنجی و سوزنی در داخل کشور تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه امیدواریم عملیات اجرایی طرح کیفی‌سازی نفت کوره نیز به‌زودی اجرایی شود و بتوانیم بخشی از زنجیره نیاز کشور را تأمین کنیم، گفت: طراحی پالایشگاه نفت امام خمینی (ره) شازند مبتنی بر تولید ۸ تا ۱۲ درصد نفت کوره است که این عدد با اجرایی شدن این پروژه به صفر نزدیک خواهد شد.

سالاری با تأکید بر اینکه فرآیندهای کاتالیستی نیز نیازمند کیفی‌سازی در کشور است، افزود: در حال پیگیری آن هستیم تا بخش کیفی‌سازی برش‌های سنگین را به‌معنای کامل بومی‌سازی کنیم.

وی با بیان اینکه لازم است در حوزه استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان و مجموعه‌های تحت لیسانس، به‌منظور صدور خدمات فنی مهندسی اعتمادسازی لازم در داخل و خارج از کشور انجام شود، تصریح کرد: این اتفاق قابل تحقق است و پایلوت‌های جدید نیز به‌زودی رونمایی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تأکید کرد: با توجه به شرایط ناترازی گاز و کمک حوزه سوخت مایع به نیروگاه‌ها و صنایع لازم است که به قوانین هوای پاک نیز توجه و این قانون به‌صورت کامل اجرایی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه