English

وزیر راه‌وشهرسازی:

تولید مسکن در کاهش تورم نقش ۳۰ درصدی دارد

بنا بر تاکید وزیر راه‌وشهرسازی، تولید مسکن سهم ۳۰ درصدی در کاهش تورم کشور دارد.

تولید مسکن در کاهش تورم نقش  ۳۰ درصدی دارد

به گزارش خبرگزاری موج، مهرداد بذرپاش در جلسه شورای مسکن استان زنجان که در سفر یک روزه خود به‌مناسبت هفته دولت برگزار شد، اظهار کرد: واگذاری زمین‌های ملی موجود در روستاهای همجوار شهرها به متقاضیان نهضت ملی مسکن از سیاست‌های این وزارتخانه بوده که در حال عملیاتی شدن است. این زمین‌ها به صورت ۹۹ ساله و با پرداخت تسهیلات ساخت در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

 

بیشتر بخوانید:

هفته دولت ۱۰۰ هزار مسکن تحویل می‌دهیم

 

وزیر راه‌وشهرسازی از تامین زمین در قالب حمایت از طرح جوانی جمعیت به صورت گسترده در کشور خبر داد و افزود: واگذاری این زمین‌ها در ۲ هفته نخست ماه ربیع‌الاول و همزمان با ایام ولادت پیامبر اکرم (ص) در همه استان‌ها انجام می‌شود.

بذرپاش با اشاره به مشکل درجه خاک در برخی اراضی موردنظر برای احداث واحدهای نهضت ملی مسکن، تصریح کرد: در استان‌های مختلف از جمله استان‌های شمالی و برخی شهرهای کشور که خاک حاصلخیز و مرغوب دارند با این مشکل مواجه هستیم و لازم است این مسأله با ذکر نام شهرها از راه اصلاح قانون حل و فصل شود.

وزیر راه‌وشهرسازی به سهم ۳۰ درصدی تولید مسکن در کاهش تورم کشور اشاره کرد و گفت: بانک‌ها با پای کار بودن در تامین منابع لازم برای پیشبرد پروژه‌های نهضت ملی مسکن در واقع در راستای کاهش نرخ تورم حرکت می‌کنند.

بذرپاش به گزارش های مراجع رسمی در خصوص روند کاهشی نرخ تورم مسکن در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: مشارکت و همراهی دستگاه‌های مختلف در تولید مسکن، نقش موثری در کاهش کلی نرخ تورم خواهد داشت.

لازم به ذکر است؛ در جلسه شورای مسکن استان زنجان تامین زمین در محدوده روستاهای نزدیک شهرهای این استان به تعداد ۲۰ هزار قطعه ۲۰۰ متری به تصویب رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه