English

معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد:

صادرات ۱.۵ میلیون دلاری غیر نفتی در حوزه تعاون/مشارکت مردمی در حوزه تعاون ۴۴ هزار میلیارد تومان بود

معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی گفت:سال گذشته بخش تعاون ۱.۵ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی به ثبت رسید که افزایش ۲.۵ برابری داشت.

صادرات 1.5 میلیون دلاری غیر نفتی در حوزه تعاون/مشارکت مردمی در حوزه تعاون ۴۴ هزار میلیارد تومان بود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج امروز به مناسبت هفته تعاون در نشست خبری معاون امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بخش تعاون بخش مردمی است و در قانون اساسی در اصل 43 و 44 یکی از بازوهای مردمی است افزود:در حال حاضر 101 هزار تعاونی در سراسر کشور قرار دارد.مهدی مسکنی به اقدامات دوساله وزارت تعاون اشاره کرد و گفت:هوشمند سازی، مردمی سازی و کارآمدی از جمله خدمات مهم بخش تعاون است.

وی با بیان اینکه به دنبال اقتصاد مردمی بر پایه عدالت خدمات ارائه شود خاطر نشان کرد:در هفته آتی نشست ها و افتتاحیه هایی در حوزه تعاون داریم و برای اولین بار رونمایی از 44 همت که در کمتر از شش ماه گذشته است رونمایی خواهیم کرد.

مسکنی ادامه داد:از 7 سرویس هوشمند سازی در بخش تعاون، شفافیت حقوق شهروندان و سامانه بورس کالا که مربوط به سهام اعضای تعاونی ها هست رفع خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول شفافیت 31 استان گسترش خواهد یافت.معاون امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد:طبق آمار گمرگ جمهوری اسلامی ایران 1.5 میلیون دلار صادرات غیر نفتی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با افزایش 2 برابری داشته است و پیش بینی مان برای امسال 1.8 میلیون دلار است. مسکنی با اشاره به اینکه پسته و فرش ایرانی تحریم شده است بیان داشت:تفاهم نامه ای با مرکز ملی فرش و نمایشگاه های صنایع دستی و زنان سرپرست خانوار بسته شده است. وی توضیح داد:درسال 1400، 268 در بخش تعاون به ارزش 3.3 همت درسال 1401، 4.1 همت و درسال 1402 توانستیم 44 همت طی 7 ماه و رشد 8 درصدی در حوزه مردمی بخش تعاونی داشته ایم.

مسکنی با بیان اینکه سال گذشته ۳۱ هزار میلیارد تومان بین تعاون گران توزیع شد، گفت:پرداخت تسهیلات تکلیفی و حمایتی بانک توسعه تعاون به مبلغ ۹۷ میلیارد ریال بوده و تسهیلات پرداختی و امهالی این بانک به تفکیک بخش‌های اقتصادی نیز به شرح زیر است‌؛ حوزه کشاورزی ۸۶.۸۰۳ میلیارد ریال، صنعت و معدن ۲۹۷.۲۷۳ میلیارد ریال، خدمات ۲۱۵.۱۲۹ میلیارد ریال، بازرگانی ۵۵.۷۸۷ میلیارد ریال و حوزه مسکن و ساختمان ۴۷.۱۹۲ میلیارد ریال بوده است.به گفته وی بر این اساس در حدود دو سال اخیر مبلغ ۳۳ میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال پایدار روستایی و عشایری پرداخت شد. همچنین مبلغ ۲۶ میلیارد ریال تسهیلات برای حوزه ازدواج و ۸ میلیارد ریال برای فرزندآوری تا کنون پرداخت شده است.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه