English

معاون وزیر راه و شهرسازی:

شهر جدیدی در استان تهران تاسیس می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی ابراز داشت: طرح جامع شهرک اعتمادیه تهران به عنوان شهر جدید تصویب شد و به سرریز جمعیتی تهران در این شهرک پاسخ داده می‌شود.

شهر جدیدی در استان تهران تاسیس می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، خسرو دانشجو با اشاره به این‌که در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری طرح جامع شهرک اعتمادیه تهران در منطقه شهریار مصوب شد، اظهار کرد: این طرح در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن به تصویب رسید و مقرر شده تا با سقف جمعیتی ۳۰ هزار نفر هم پاسخگوی نیاز مردم به مسکن باشد و هم سرریز جمعیتی تهران در این شهر پاسخ داده شود.

وی با بیان این‌که مکان پیشنهادی شهرک اعتمادیه در شهریار با مساحت ۳۴۲ هکتار و سقف جمعیت پذیری ۳۰ هزار نفر در افق جمعیتی ۱۴۱۵ احداث خواهد شد و نظام تراکمی این شهرک نیز ۴ طبقه تعیین شده است، افزود: تلاش کرده‌ایم با تغییر الگوی ساخت به ۴ طبقه، سطح را برای تأمین زیرساخت‌ها اعم از فضای سبز، فضاهای فرهنگی و سایر موارد آزاد شود.

دانشجو در ادامه تاکید کرد: در تصویب این شهرک تاکید شده تا شبکه فاضلاب و سایر تأسیسات از جمله لوله کشی آب، و برق قبل از عملیات عمرانی واحدهای مسکونی در این شهرک تأمین و احداث شود.

این مقام مسئول گفت: الحاق ۱۵۵ هکتار اراضی پیشنهادی به شهر نیشابور برای اجرای قانون جهش تولید و طرح نهضت ملی مسکن مورد بررسی قرار گرفته است. مقرر شد تا این طرح یکبار دیگر به کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری برگردانده شود تا مواردی که نگرانی وزارت جهاد کشاورزی، وزارت نیرو و محیط زیست و سایر دستگاه‌ها است به دقت کارشناسی شود و بعد از رفع موارد ابهامی دوباره برای جلسه بعدی شورای عالی برای اخذ تصمیم نهایی ارجاع شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: به دلیل تراکم بالای نیشابور و تقاضای بالای مسکن و عدم توازن عرضه و تقاضا قیمت مسکن و زمین در نیشابور بالا رفته است. بنابراین در این خصوص تلاش خواهیم کرد تا با اتخاذ تصمیم‌های کارشناسی قیمت زمین و مسکن را برای متقاضیان مسکن در نیشابور متعادل کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه