English

رشد ۲۴ درصدی تولید جوجه یکروزه در کشور

بنا بر گفته دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه، با توجه به روند افزایشی تولید جوجه و اعلام پشتیبانی برخرید، می توان به افزایش این روند امیدوار بود.

رشد ۲۴ درصدی تولید جوجه یکروزه در کشور

به گزارش خبرگزاری موج، محمد رضا دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یکروزه گفت: در جلسه قرارگاه امنیت غذایی معاونت توسعه بازرگانی مصوب شد تا با توزیع روزانه سویا بخشی از مطالبات ماه‌های گذشته وصول و اطمینان خاطری در تولید جوجه ریزی بوجود آید.

صدیق پور افزود: توزیع روزانه ۱۴ هزارتن سویا قابل ملاحظه بوده و بیشتر از میزان مصرف ماهانه است، اما با توجه به تاخیر در تامین ارز ماه‌های قبلی این روند کند شده بود که با پیگیری وزارت جهاد و بانک مرکزی و قرارگاه امنیت غذایی، مساله به سرانجام رسید که امیدواریم در تامین نهاده‌ها و تولید مثمرثمر باشد.

او ادامه داد: شرایط سختی بر واحد‌های تولید جوجه حاکم بوده و اگر به موقع رسیدگی انجام نشود شرایط پایان سال گذشته تکرار خواهد شد و همکاران ما نمی‌توانند به کارادامه دهند.

دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه با بیان شرایط سخت سال گذشته گفت: با پیگیری‌های وزیر جدید و برگزاری جلسات متعدد روزانه مشکلات در حال رفع شدن است به طوری که تولیدات در فروردین ۱۰۷ میلیون جوجه، اردیبهشت ۱۱۳ میلیون، خرداد ۱۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار، تیرماه ۱۳۳ میلیون روند افزایشی داشته است (رشد ۲۴ درصدی از ابتدای سال) که با اعلام پشتیبانی خرید، می‌توان به افزایش این روند امیدوار بود.

صدیق پور افزود: امیدواریم از تجربه سال گذشته درس بگیریم و به واردات سامان ببخشیم، چون تولیدکنندگان علیرغم همه مشکلات پای کار هستند و سفره ۸ هزار تنی روزانه مردم را تامین می‌کنند؛ فقط نیازمند مدیریت و حمایت بیشتر نهاد‌های مسئول هستند.

او تامین نهاده سویا را بسیار ضروری دانست و گفت: امیدواریم با همکاری‌های بین دستگاهی و تامین به موقع ارز و سامان بخشی به واردات دو نهاده مهم سویا و ذرت، از تولیدکنندگان حمایت شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه