English

بیش از ۱۷۰۰ قرارداد اختیار معامله صندوق طلای کهربا منعقد شد

بیشتر از ۱۷۰۰ قرارداد‌های اختیار معامله واحد‌های سرمایه گذاری صندوق طلای کهربا در نخستین هفته راه اندازی این قرارداد، منعقد شد.

بیش از ۱۷۰۰ قرارداد اختیار معامله صندوق طلای کهربا منعقد شد

به گزارش خبرگزاری موج، یکشنبه (اول مرداد) در نخستین روز از معاملات آپشن (اختیار معامله) صندوق طلای کهربا، سرمایه گذاران ۳۹۸ قرارداد منعقد کردند و حجم موقعیت‌های باز هم به ۳۸۶ موقعیت رسید. دوشنبه این عدد به ۵۲۲ قرارداد رسید و تعداد ۸۳۴ موقعیت باز رسید. در معاملات روز سه شنبه هم ۶۲۶ قرارداد منعقد شد و تعداد موقعیت‌های باز به هزار و ۴۳۹ موقعیت افزایش یافت.
در معاملات روز گذشته (چهارشنبه) نیز ۱۵۶ قرارداد منعقد شد که بیشتر قرارداد‌ها در قالب اختیار خرید بود، تعداد موقعیت‌های باز هم ۱۵۸۰ قرارداد بود.
نماد‌های اختیار معامله صندوق طلای کهربا با سررسید ۳۰ مهر ماه امسال از روز یکشنبه هفته جاری راه اندازی شد. مطابق مشخصات قرارداد، اندازه هر قرارداد اختیار معامله واحد‌های سرمایه‌گذاری صندوق طلای کهربا برابر با ۱۰۰۰ واحد و ساعات معاملاتی آن شنبه تا چهارشنبه ۱۰:۰۰ الی ۱۷:۰۰ و پنجشنبه‌ها و آخرین روز معاملاتی ۱۰:۰۰ الی ۱۵:۰۰ خواهد بود.
کارکرد اصلی قرارداد‌های اختیار معامله به عنوان یکی از ابزار‌های نوین مالی پذیرفته شده در دنیا، پوشش ریسک فعالیت مشتری است. به عنوان مثال شخصی که دارایی را برای سرمایه‌گذاری یا مصرف نگهداری می‌کند در معرض ریسک کاهش ارزش دارایی قرار دارد یا شخصی که در آینده نیاز به تأمین دارایی دارد در معرض ریسک افزایش قیمت دارایی در آینده قرار می‌گیرد. پوشش چنین ریسک‌هایی با اتخاذ موقعیت در بازار قرارداد‌های آتی نیز میسر است، ولی قرارداد‌های اختیار معامله که مشابه با قرارداد‌های بیمه هستند، وضعیت منحصر به فردی را برای پوشش ریسک ایجاد می‌کنند.
یکی از مزیت‌های این قرارداد جدید بورس کالا این است که در فروش اختیار فروش قرارداد‌های اختیار معامله کهربا و سایر قرارداد‌ها فقط نیاز به وجه تضمین می‌باشد و کارگزار هیچ مبلغ اضافه‌ای را مسدود نخواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه