English

وزیر ارتباطات:

پیام‌رسان «بله» حافظ امنیت و حریم خصوصی کاربران است/احدی حق ندارد به اطلاعات خصوصی کاربران دسترسی داشته باشد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ابراز داشت: به مردم اطمینان خاطر می‌دهیم هم پیام‌رسان «بله» و هم سایر پیام‌رسان‌های ایرانی حافظ امنیت و حریم خصوصی کاربران هستند و این خط قرمز ما در وزارت اطلاعات است.

 پیام‌رسان «بله» حافظ امنیت و حریم خصوصی کاربران است/احدی حق ندارد به اطلاعات خصوصی کاربران دسترسی داشته باشد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت اظهار کرد: ما با همه کشورها برای توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات همکاری می‌کنیم. چندی پیش اجلاس وزرای ارتباطات کشورهای عضو اکو را داشتیم که از ۱۲ کشور نمایندگانی در آن حاضر شدند.

وی ادامه داد: هدف ما این است که هم از ظرفیت‌های آن کشورها استفاده کنیم، هم محصولات و پلتفرم‌های ایرانی را به کشورهای دیگر معرفی کنیم. در اجلاس اکو نمایشگاهی از دستاوردهای شرکت‌های ایرانی را ارائه کردیم که مورد استقبال قرار گرفت.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: همچنین وزرای حاضر در این نشست با کسب‌وکارهای ایرانی جلساتی گذاشتند و شاید جزو معدود اتفاقاتی بود که با این شکل و شمایل در کشور رخ داد. برخی از این موارد با استقبال مواجه شد و به امضای توافق رسید.

زارع‌پور ادامه داد: امیدواریم این مسیر ادامه پیدا کند تا برای محصولات ایرانی بازاریابی هم داشته باشیم. همین الان محصولات برخی شرکت‌های ایرانی به برخی کشورها صادر می‌شود.

وی گفت: در مورد روسیه نیز ما سفرهایی به آنجا داشته‌ایم و مقامات مختلف حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات این کشور نیز به ایران آمده‌اند. به دنبال توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات با این کشور هستیم.

وزیر ارتباطات در پاسخ به پرسشی درباره انتشار تصویری از نظارت بر پیام‌های ارسالی کاربران در پیام‌رسان «بله»، تصریح کرد: ما بعد از انتشار این تصویر به همکاران سازمان فناوری اطلاعات ماموریت دادم تا بررسی کنند. جلساتی برگزار و مستندات ارائه و دیروز هم بیانیه‌ای صادر شد. کاملاً به مردم اطمینان خاطر می‌دهیم هم پیام‌رسان «بله» و هم سایر پیام‌رسان‌های ایرانی حافظ امنیت و حریم خصوصی کاربران هستند و این خط قرمز ما در وزارت ارتباطات است.

زارع‌پور یادآور شد: درباره آن عکس هم توضیح داده شد که برای رسیدگی به گزارشات مردمی بوده است. در پیام‌رسان‌های خارجی هم می‌توان گزارش محتواهای غیرمجاز را ارائه و به آن رسیدگی کرد. به  هیچ‌وجه هویت افراد در این بررسی‌ها مشخص نمی‌شود.

وی ادامه داد: بارها گفته‌ام که احدی حق ندارد به اطلاعات خصوصی کاربران دسترسی داشته باشد. این مکانیسم برای پایش گروه‌ها و کانال‌ها برای محتوای غیرمجاز است که در پیام‌رسان‌های خارجی هم وجود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه