English

معاون علمی رئیس‌جمهوری:

مولدسازی و ارزش‌آفرینی مبتنی بر فناوری‌ها از اولویت‌ها است

معاون علمی و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری ایجاد بسترهای لازم برای مولدسازی و ارزش‌آفرینی مبتنی بر فناوری‌ها را یکی از اولویت‌های جدی این معاونت برشمرد و ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیانی که در بخش خصوصی فعالیت می‌کنند، باید بتوانند در هم‌افزایی با بخش دولتی، خلق ارزش افزوده، اشتغال و اقتصاد را تحقق ببخشند.

مولدسازی و ارزش‌آفرینی مبتنی بر فناوری‌ها از اولویت‌ها است

به گزارش خبرگزاری موج، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در حاشیه مراسم افتتاح مرکز توسعه بیوتکنولوژی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌ فناوری با بیان این‌که طی سال‌های اخیر گام‌های بلند و ارزشمندی در توسعه فناوری و اقتصاد زیست‌فناوری توسط متخصصان، محققان و فناوران برداشته شده است، اظهار کرد: امروز تولید داروهای زیست‌فناور، نوترکیب و پیشرفته، توانمندی در تولید و توسعه واکسن‌های انسانی و دامی و رسوخ زیست‌فناوری در صنعت کشاورزی و غذا از برجسته‌ترین شاخصه‌های برتری فناورانه ایران در عرصه‌ بین‌المللی به شمار می‌رود. این مهم به مدد تلاش‌های چندین ساله محققان و پژوهشگران و فعالان حوزه توسعه فناوری و اقتصاد زیست‌فناوری به دست آمده است.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: خوشبختانه حرکت علمی و فناوری کشور با سرعت و شتاب خوبی به سمت جلو پیش می‌رود. این مرکز تحقیقاتی که بستری مناسب را برای استقرار فعالیت بیش از ۳۰ شرکت دانش‌بنیان فراهم آورده است، با همکاری پژوهشگاه و نقش‌ آفرینی بخش خصوصی احیا شده است و به کمک این مرکز امید دارم زیست‌فناوری و تولید فرآورده‌های دارویی مبتنی بر این فناوری، یک گام جدی دیگر رو به جلو بردارد.

وی ایجاد بسترهای لازم برای مولدسازی و ارزش‌آفرینی مبتنی بر فناوری‌ها را یکی از اولویت‌های جدی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برشمرد و ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیانی که در بخش خصوصی فعالیت می‌کنند، باید بتوانند در هم‌افزایی با بخش دولتی، خلق ارزش افزوده، اشتغال و اقتصاد را تحقق ببخشند.

وی با اشاره به این‌که مولدسازی و توسعه مبتنی بر نوآوری امروز یکی از شاخصه‌های اقتصاد دانش‌بنیان در قالب این مرکز تجلی یافته است که این رویکرد از سوی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری حمایت می‌شود، ادامه داد: با تلاش و مشارکت بخش خصوصی، ساختمانی متروکه با قدمت بیش از ۳۰ سال که در آستانه از بین رفتن بود، ظرف مدت کم‌تر از هفت ماه آماده‌سازی شد و امروز به بستری برای تجمع شرکت‌های دانش‌بنیانی که در مرزهای دانش حرکت می‌کنند و پیشرفته‌ترین داروها و ملزومات حوزه سلامت را توسعه می‌دهند، تبدیل شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه