English

سخنگوی اقتصادی کشور:

نرخ بیکاری کشور در حال سقوط است

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: در جریان سفر رییس‌جمهور به سه کشور آفریقایی بازار‌های جدیدی برای فعالان اقتصادی گشوده شد.

نرخ بیکاری کشور در حال سقوط است

به گزارش خبرگزاری موج، سخنگوی اقتصادی دولت گفت: در جریان سفر رئیس‌جمهور به سه کشور آفریقایی بازار‌های جدیدی برای فعالان اقتصادی گشوده شد و شاید بتوان گفت آفریقا سرزمین فرصت‌های جدید است و دولت سیزدهم می‌کوشد این فرصت‌ها را به ظرفیت‌های بالفعل تبدیل کند.

سید احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت صبح امروز در جمع خبرنگاران طی سخنانی ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم، بیان کرد: شرکت‌های صنعتی در خرداد امسال به نسبت مدت مشابه گذشته 2.1 رشد تولیدات صنایع بزرگ را داشتیم و از 13 صنعت منتخب 12 صنعت به نسبت خرداد گذشته رشد مثبت داشتند. این متغیرها حاکی از بهبود فضای تولید است و نرخ بیکاری فصل بهار به 8.2 درصد کاهش یافت و نسبت به سال گذشته 728 هزار نفر به جمعیت شاغلین کشور اضافه شده است.

وی افزود: از سال 1400 تا بهار 1402 کاهش نرخ بیکاری همزمان با افزایش نرخ شاغلان رقم خورده است. در حوزه فارغ‌التحصیلان نیز 1.1 درصد کاهش بیکاری را داشتیم. هم‌چنین اشتغال ناقص نسبت به بهتر سال گذشته 1.4 درصد کاهش داشته است. نرخ بیکاری در 25 استان کشور کاهشی بوده است. 

سخنگوی اقتصادی دولت درباره تجارت خارجی کشور عنوان کرد: در جریان سفر رییس‌جمهور به سه کشور آفریقایی بازار‌های جدیدی برای فعالان اقتصادی گشوده شد و شاید بتوان گفت آفریقا سرزمین فرصت‌های جدید است و دولت سیزدهم می‌کوشد این فرصت‌ها را به ظرفیت‌های بالفعل تبدیل کند و غفلت 11 ساله از این بازارها را خاتمه دهد. بازار آفریقا بیش از 1200 میلیارد دلار دارد که سهم تجارت ایران در پایان دولت قبل 600 میلیون دلار بوده است و این عدد در دولت سیزدهم به 1.2 میلیارد دلار افزایش پیدا کرد و امیدواریم این عدد به سقف بسیار بالاتری برسیم. 

ادامه دارد....

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه