English

سند نهایی همکاری مشترک هند و ایران در بندر چابهار به زودی امضا می‌شود

مشاور معاون امنیت ملی هند اعلام کرد: سند نهایی همکاری مشترک هند و ایران در بندر چابهار به زودی امضا می‌شود.

سند نهایی همکاری مشترک هند و ایران در بندر چابهار به زودی امضا می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، مشاور معاون امنیت ملی جمهوری هند با بیان اینکه سند نهایی همکاری مشترک هند و ایران در بندر چابهار به زودی به امضاء می‌رسد، گفت: این بندر نقش بسیار مهمی در گسترش حجم مبادلات تجاری منطقه، اورسیا و اروپا، ایفا می کند.

ویکرام میسری در حاشیه نشست سه جانبه جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و جمهوری هند پیرامون تسهیل ترانزیت در مسیر کریدور شمال-جنوب که با حضور مقامات عالی رتبه کشورهای روسیه و هند، سفرای مختلف کشورهای حوزه خلیج فارس، دریای عمان و کشورهای شرق و غرب دریای خزر و نمایندگان بخش خصوصی برگزار شد، اظهار داشت: بندر چابهار نقش بسیار مهمی در برقراری ارتباط با کشورهای منطقه ایفا می کند و از اهمیت خاصی برخوردار است.

مشاور معاون امنیت ملی جمهوری هند ادامه داد: باید بدانیم که هند در بندر چابهار، فعالیت مشترکی را با ایران آغاز کرده است و سند نهایی این فعالیت مشترک به زودی به امضا می رسد.

وی با بیان اینکه بندر چابهار تا کنون نقش بسیار مهمی در برقرار ارتباطات و کمک های بشردوستانه به خصوص برای افغانستان داشته است، عنوان کرد: این بندر در آینده نیز می تواند نقش بسیار اساسی در گسترش حجم مبادلات تجاری در منطقه، اورسیا و اروپا داشته باشد و باید بدانیک که چابهار بندر بسیار مهمی برای ایران است و تنها بندر اقیانوسی ایران به شمار می رود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه