English

وزیر نفت:

همکاری نفتی با ونزوئلا در بحث توسعه میادین/ ساخت پالایشگاه های فراسرزمینی

وزیر نفت مشارکت در تولید را یکی از رویکردهای ایران در همکاری نفتی با ونزوئلا عنوان کرد و گفت: در بحث توسعه میادین هم شرایط خوبی پیش رو داریم.

همکاری نفتی با ونزوئلا در بحث توسعه میادین/ ساخت پالایشگاه های فراسرزمینی

به گزارش خبرگزاری موج، جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه هیات دولت در رابطه با دستاورد های سفر رئیس جمهور به آمریکای لاتین، تصریح کرد: هفته گذشته رئیس جمهور سفری فشرده به چند کشور آمریکای لاتین داشت که در حوزه وزارت نفت در بخش های بالادستی و پایین دستی قرارداد های خوبی به امضا رسید .

وی در ادامه بیان‌ کرد: در دولت مردمی آقای رئیسی از شروع دولت، کار و فعالیت ها را با کشورهای آمریکای لاتین آغاز کردیم و صادرات نفت خام و میعانات گازی و پالایشگاه های فراسرزمینی را در پیش گرفتیم که دستاوردهای خوبی داشت.

وی تاکید کرد: بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه، کالا و ادوات در حوزه صنعت نفت و گاز در این دولت توسط سازندگان توانمند به پالایشگاه های ونزوئلا ارسال شد.

اوجی تصریح کرد: ونزوئلا دارنده ذخایر نفتی قابل استحصال است و بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه ظرفیت پالایشگاهی دارد و به لحاظ تحریم های ظالمانه بخش اعظمی از تولید و ظرفیت پالایشی آنها روی زمین مانده بود که با ورود وزارت نفت بخشی از این ظرفیت ها احیا شد و توسط نیروهای متخصص و سازندگان و پیمانکاران قدر، از این ظرفیت ها استفاده شد.

وزیر نفت خاطر نشان کرد: شاید برخی بگویند کشوری مانند ونزوئلا با تورم بالا چگونه بخواهد پرداخت های مالی خود را انجام بدهد هیچ‌گونه پرداخت مالی بین ایران و ونزوئلا وجود ندارد و تمامی قرارداد ها با تهاتر محموله ها انجام‌می‌گیرد.

وی در ادامه تاکید کرد: بخش اعظمی از صادرات به ونزوئلا تسویه حساب شده است و سازندگان قَدَر داخلی نیز پشتیبانی شوند.

وزیر نفت گفت: در این سفر قرارداد های خوبی در حوزه پتروشیمی منعقد شد. ۱۲ میلیون تن ظرفیت پتروشیمی نصب در ونزوئلا وجود دارد که به دلیل تحریم ها فقط ۲ میلیون تن آن فعال است.

اوجی ادامه داد: با پتروشیمی ها نیز قراردادهای خوبی منعقد شده است و با صدور خدمات فنی مهندسی این‌ پتروشیمی ها فعال خواهند شد.

وی مشارکت در تولید را از دیگر رویکردهای ایران در همکاری نفتی با ونزوئلا عنوان کرد و گفت: در بحث توسعه میادین هم شرایط خوبی پیش رو داریم.

وزیر نفت ادامه داد: در کوبا هم تهاتر نفت با دارو و واکسن ها و تجهیزات پزشکی مورد نظر وزارت بهداشت دنبال شد و توافقی هم برای احیای ظرفیت پالایشی آنها صورت گرفت.

اوجی، استفاده از ظرفیت های پالایشگاهی فراسرزمینی را یکی از رویکردهای جدی دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: این کار هم صادرات نفت و میعانات گازی را افزایش می دهد، هم صدور خدمات فنی و مهندیسی را ارتقا می دهد و هم سازندگان داخلی را برای صادرات تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت و گاز فعال می کند.

وی این نکته را هم گفت که قراردادهای خوبی را برای شرکت های دانش بنیان بخصوص در حوزه نفت و گاز و ایستگاههای تقویت فشار گاز داشتیم و وزارت نفت راه را برای فعالیت های برون سرزمینی بخش خصوصی باز کرده است.

وزیر نفت همچنین درباره تامین گاز ال پی جی، با یادآوری اینکه در سال گذشته شاهد رشد ۲۰ تا ۲۵ درصدی در توزیع این گاز بودیم، اظهار داشت: هیچ مشکلی در توزیع گاز ال پی چی وجود ندارد و متقاضیان آن با ثبت نام در سامانه ای که در شرکت پالایش و پخش تدارک دیده شده است، سهمیه خود را دریافت می کنند.

وی درباره کارت سوخت خودروهای شخصی نیز گفت: ما از شهریور سال گذشته سهمیه آزاد ۲۵۰ لیتر در ماه را به ۱۵۰ لیتر  کاهش دادیم و صاحبان خودرو می توانند از کارت سوخت خود و کارت سوخت جایگاهها استفاده کنند.

اوجی یادآور شد: در هیچکدام از جایگاههای سوخت، کارت سوخت جایگاه داران قطع نشده بلکه تعدادشان کاهش یافته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه