English

سفیر چین:

روابط تجاری تهران - پکن توسعه یابد

سفیر چین در تهران بر لزوم ارتقای روابط تجاری با ایران مطابق سند همکاری‌های مشترک دو کشور تاکید کرد.

روابط تجاری تهران - پکن توسعه یابد

به گزارش خبرگزاری موج، «چانگ هووآ» در دیدار با سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران از دستور رئیس‌جمهور چین برای برنامه ریزی به‌منظور رسیدن به اهداف تعیین شده در این سند خبر داد.

مهدی ضیغمی سرپرست سازمان توسعه تجارت نیز با اشاره به تاکیدات روسای جمهور ۲ کشور، گفت: با توجه به ظرفیت تجاری ایران و چین و با وجود همه اقدامات انجام شده، هنوز کارهای بسیاری برای توسعه روابط تجاری طرفین باید انجام شود.

 

برنامه‌ریزی برای حضور فعال ایران در نمایشگاه واردات چین

وی همچنین با اشاره به رفع محدودیت‌های کرونایی در سفر به چین و افزایش حجم درخواست روادید از سوی تجار و گردشگران و کندی روند صدور روادید به همین علت، خواهان تسریع صدور روادید برای تجار ایرانی جهت بازدید از نمایشگاه‌های چین شد و پیشنهاد داد تا سازوکاری میان سازمان توسعه تجارت و سفارت چین در این زمینه پیش بینی شود.

در این دیدار موضوعات مختلفی از جمله برنامه ریزی و رایزنی به‌منظور حضور فعالانه ایران در نمایشگاه CIIE چین، تسریع صدور ویزای تجار ایرانی برای بازدید از نمایشگاه‌ها در چین، پذیرایی از هیأت های تجاری چینی جهت بازدید از نمایشگاه‌های برگزار شده در ایران و ارتقای روابط تجاری میان دو کشور مطرح شد.

برپایه این گزارش، سفیر چین با حضور در سالن‌های مختلف نمایشگاه بین المللی تهران از امکانات نمایشگاهی این مجموعه بازدید کرد.

جدیدترین آمار منتشر شده توسط گمرک چین نشان می‌دهد مبادلات تجاری این کشور با ایران در چهار ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد چهار درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به پنج میلیارد و ۲۳۰ میلیون دلار رسیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه