English

معاون شهرسازی وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به خبرگزاری موج:

۶۰ درصد زمین پادگان های داخل محدوده شهری باید به مسکونی تغییر کاربری دهند

صادقی مالواجرد گفت: برخی از پادگان ها باید از شهرها خارج شوند و چهل درصد از زمین این پادگان ها باید به خدمت و ۶۰ درصد به مسکونی تغییر کاربری داده شود و پادگان های خارج از محدوده شهری وارد محدوده شده و باید بخشی از آن برای طرح جهش مسکن استفاده شود.

۶۰ درصد زمین پادگان های داخل محدوده شهری باید به مسکونی تغییر کاربری دهند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، معاون شهرسازی وزیر راه و شهرسازی درباره سیاست های عرضه زمین در اطراف شهرها گفت:  مصوبه عرضه زمین و جلوگیری از احتکار زمین در محدوده شهرها در شورای عالی شهرسازی انجام شده است. 

فرزانه صادقی مالواجرد با بیان اینکه در برخی شهرها زمین هایی در حاشیه شهرها زمین های مسکونی وجود دارد اما در چرخه مسکن قرار نگرفته است، گفت: برای نمونه بیش از دو دهه از طرح جامعه شهر اردبیل، اهواز، زاهدان و... اتفاق افتاده اما احتکار زمین در محدوده مسکونی اتفاق افتاده است، در حالی که برای تأمین زمین طرح جهش مسکن ملی برخی از این استان ها با مشکل مواجه است.

او با تاکید بر اینکه اراضی مسکونی به تفکیک مالکیت ها طبق مصوبه شورای عالی شهرسازی انجام خواهد شد، افزود: طبق آیین نامه ای که هم اکنون در هیات وزیران در حال بررسی است زمین های که قبلا از دولت به تعاونی ها واگذار شده بازپس‌گیری اتفاق بیفتد و زمین های مربوط به حقوقی ها و حقیقی هم که پروانه ساخت ندارند برای مالکان آنها ضرب الاجل شش ماه برای عرضه زمین داده می شود و بعد اگر عرضه نشد طبق اختیار شورای عالی شهرسازی است و زمین های بلاتکلیف تغییر کاربری داده خواهند شد.

او افزود: از استانداری ها خواسته این که گزارش های شش ماهه درباره این موضوع ارائه دهند، تصریح کرد: به طور قطع مقاومت های درباره عرضه زمین های کلان وجود دارد و با توجه به هماهنگی های که با دیوان عدالت اداری و... انجام شده مشکلات حقوقی آزاد سازی این زمین ها انجام خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه حداقل در کلیه شهرهای کشور بیش از ده درصد زمین های محدوده شهرها در چرخه سکونت قرار نگرفته است، گفت: در تهران نوع پهنه بندی متفاوت از شهرهای دیگر است خیلی از این محدوده ها با عنوان تثبیت خدمات و فضای سبز هستند و از آنجایی که جمعیت تهران بیشتر از طرح جامعه شده باید از تراکمی جمعیت این شهر کاسته شود.

صادقی مالواجرد در پاسخ به خبرگزاری موج درباره عرضه اراضی نظامی گفت: برخی از پادگان ها باید از شهرها خارج شوند و چهل درصد از زمین این پادگان ها باید به خدمت و ۶۰ درصد به مسکونی تغییر کاربری داده شود و پادگان های خارج از محدوده شهری وارد محدوده شده و باید بخشی از آن برای طرح جهش مسکن استفاده شود و تاکنون در چند شهر  تاکنون این تغییر کاربری اتفاق افتاده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه