English

یک نماینده مجلس در گفتگو با خبرگزاری موج:

آمادگی مجلس برای تصویب مصوبات جدید برای کنترل قیمت ها / گرانی ها به صورت هفتگی اتفاق می افتد

محمد آصفری با بیان اینکه دولت علاوه بر اینکه باید قیمت مواد اولیه را کنترل کند باید نظارت بر قیمت ها را تقویت کند، گفت: در شرایط کنونی برخی کالاها نیازمند یارانه است تا قدرت خرید مردم بالا برود.

آمادگی مجلس برای تصویب مصوبات جدید برای کنترل قیمت ها / گرانی ها به صورت هفتگی اتفاق می افتد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، براساس گزارش ها تورم در ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 50 درصد ثبت شده و این روند افزایش قیمت ها همچنان ادامه دارد که برخی از نمانیدگان مجلس معتقدند این مساله تحت تاثیر ضعف نظارت، عدم تامین مواد اولیه ارزان و ... است.

یک نماینده مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج با اشاره به اینکه بازار کالایی در کشور بسیار افسار گسیخته است گفت: همین مساله فشار زیادی برای مردم وارد کرده به طوریکه در حال حاضر دستمزدها کفاف زندگی آن‌ها را نمی دهد، چراکه قیمت گوشت مرغ به حدود 100 هزار تومان رسیده و شکر هم به شدت گران شده، در حالی که این ها جزو کالاهای اساسی سفره فقرا است و اگر این ها هم از زندگی آن‌ها حذف شود مشکلات جدی بروز خواهد کرد.

محمد آصفری با بیان اینکه رشد هفتگی قیمت ها منجر به بروز مشکلاتی در اقتصاد شده است، اظهار کرد: دولت علاوه بر اینکه باید قیمت مواد اولیه را کنترل کند باید نظارت  بر قیمت ها را تقویت کند، در واقع تنها با قیمت گذاری دستوری هم نمی توان بازار را کنترل کرد در شرایط کنونی برخی کالاها نیازمند یارانه است تا قدرت خرید مردم بالا برود و اگر به این مساله توجه نشود در آینده شاهد بروز اعتراضاتی خواهیم بود.

او با تاکید بر اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی وزیر ندارند که مجلس سوال از وزیر را مطرح کند، تصریح کرد: مجلس آمادگی این را دارد که مصوباتی بگذراند که عرضه کالاها در بازار اشباح شود تا از این طریق قیمت ها کنترل شوند.

به گزارش خبرگزاری موج، در حال حاضر سه وزارتخانه وزیر ندارد و دولت قصد دارد وزرای پیشنهادی خود را باهم به مجلس معرفی کند. اما در مقطع کنونی دو وزارتخانه اقتصادی بلاتکلیف هستند و سرپرست وزارتخانه ها هم فعلا برنامه ای برای تنظیم بازار ارائه نکرده اند و دولت باید در تسریع امور اقدام کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه