English

وزیر نیرو:

خط انتقال آب سد کهیر در حال اجراست

وزیر نیرو گفت: خط انتقال آب سد کهیر در حال اجرا است و با آبگیری امروز این سد امکان استفاده آشامیدنی، صنعتی، کشاورزی و محیط زیستی فراهم شده است.

خط انتقال آب سد کهیر در حال اجراست

به گزارش خبرگزاری موج، علی‌اکبر محرابیان در مراسم افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های صنعت آب و برق با که حضور رئیس جمهور در چابهار برگزار شد، با اشاره به آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب از دریای عمان به استان‌های شرقی کشور، افزود: امروز با حضور رئیس جمهور در کنار آغاز عملیات اجرایی طرح ملی انتقال آب از دریای عمان به استان‌های شرقی کشور، شاهد عملیاتی شدن آبگیری سد کهیر به منظور آبرسانی به روستاهای سیستان و بلوچستان هستیم.

وی ضمن تشریح مشخصات فنی سد کهیر، ادامه داد: این سد، یکی از سدهای بسیار مهم و از بزرگترین سدهای استان سیستان و بلوچستان با ظرفیت مخزن ۳۴۳ میلیون مترمکعب به شمار می‌رود.

وزیر نیرو گفت: ۳۴۳ میلیون متر مکعب ظرفیت سد کهیر هست که برابر با ظرفیت سد امیرکبیر و همچنین دو برابر ظرفیت سد لتیان است.

وی با بیان اینکه کیفیت آب این منطقه بسیار مناسب و مطلوب است و جزو بهترین کیفیت‌ها در کشور به شمار می‌رود، گفت: عملیات اجرایی احداث این سد از سال ۱۳۸۹ آغاز شده اما متأسفانه تا شش سال قبل از دولت، این طرح به طور کامل متوقف بود.

وی ادامه داد: از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ با تغییر مجری طرح (شرکت آب و نیروی ایران) عملیات سرعت گرفت و امروز، فرآیند آبگیری این سد آغاز شد.

محرابیان خاطرنشان کرد: همزمان با آبگیری این سد، احداث خط انتقال آب در حال اجراست و انتظار می‌رود طی دو تا سه ماه آینده خط انتقال نیز به اتمام برسد و آب در کنارک وارد تصفیه‌خانه شود، البته در حال عقد قرارداد جدید هستیم تا یک تصفیه‌خانه جدید نیز برای تأمین نیاز آب آشامیدنی منطقه احداث شود.

وی گفت: با عملیات آبگیری، امکان استفاده و بهره‌مندی آشامیدنی، صنعت، کشاورزی و محیط زیست از امروز فراهم شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه