English

وزیر اقتصاد و امور دارایی اعلام کرد:

مذاکرات در خصوص پروژه‌های سرمایه‌گذاری نفت و گاز با عربستان / مصوبه صدور ۱۵۰۰ مجوز کسب و کار مورد تایید قرار گرفت

وزیر اقتصاد و امور دارایی گفت: مذاکراتی در خصوص پروژه‌های سرمایه‌گذاری نفت و گاز نیز در دستور کار با طرف سعودی قرار گرفت.

مذاکرات در خصوص پروژه‌های سرمایه‌گذاری نفت و گاز با عربستان / مصوبه صدور ۱۵۰۰ مجوز کسب و کار مورد تایید قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری موج، احسان خاندوزی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت اظهار کرد: امروز دولت در راستای هدف گذاری رونق و رشد تولید مصوبه خوبی داشت که برای اولین‌بار ۱۵۰۰ مجوز کسب و کار به عنوان تنها مجوزهای تاییدمحوری که نیازمند تایید دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها هستند مورد تایید قرار گرفت.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: این مجوزهایی است که فعالان اقتصادی صرفاً با ثبت اطلاعات دقیق در درگاه ملی مجوزها و پذیرش مسئولیت‌های قانونی و بارگذاری مدارک خود می‌توانند مجوزهای کسب و کار خود را دریافت کنند.

وی افزود: این تکلیفی بود که ماده یک قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار از سال ۱۴۰۰ به عهده دولت گذاشته بود و امروز مصوب شد.

خاندوزی در پاسخ به پرسشی درباره مذاکرات با وزیر اقتصاد عربستان اظهار کرد: اصل سفر به دعوت بانک توسعه اسلامی برای اجلاس سالانه جده صورت گرفته بود. ما از دیدار با رئیس و مدیرعامل بانک استفاده کردیم تا پروژه‌های عمرانی جمهوری اسلامی که عمدتاً زیرساخت‌های استانهای ما را در برمی‌گرفت، را در حوزه بانک توسعه اسلامی تسریع کنیم.

وی ادامه داد: در حاشیه این دعوت از فرصت دیدارهای دوجانبه استفاده شد و رویکرد بسیار عملگرایانه‌ای در بین کشورهای منطقه وجود داشت. دیداری که با وزارت اقتصاد عمان، امارت و کشورهای دیگر وجود داشت همه تاکید داشتند که به سرعت وارد تعیین پروژه‌های سرمایه‌گذاری با ایران شوند. بنا شد توافقنامه‌های گمرکی و سرمایه‌گذاری مشترک و مالیات مضاعف به سرعت بین ایران و این کشورها امضاء شود.

سخنگوی اقتصادی دولت یادآور شد: اولین این موارد در حاشیه سفر سلطان عمان به تهران خواهد بود و با طرف اماراتی و عربستان سعودی هم به همین ترتیب. در مذاکرات با وزیر اقتصاد عربستان سه محور جهت احیا روابط اقتصادی مطرح کردیم.

وی گفت: بنا شد هم در موارد تسهیل حج زوار و هم در امر دید و بازدید هیئت‌های بخش خصوصی و مدیران شرکت‌های دو کشور ظرف سه‌ماه نتیجه مذاکرات بخش خصوصی دو کشور در قالب نقشه کلی همکاری اقتصادی در بخش دولتی و غیردولتی به تایید برسد.

خاندوزی تاکید کرد: مذاکراتی در خصوص پروژه‌های سرمایه‌گذاری نفت و گاز نیز در دستور کار با طرف سعودی قرار گرفت و امیدواریم در این حوزه شاهد تحولات مثبتی باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه