English

رهاورد سفر وزیر اقتصاد از جده:

دیپلماسی اقتصادی ایران و کشورهای اسلامی فعال می‌شود/فرایند حج ایرانیان امسال تسهیل می‌گردد

وزیر اقتصاد گفت: در مورد تسهیل فرایند حج چه از جهت مسائل بانکی و چه از جهت موضوع پروازها و همچنین رفت و آمد تجار ایرانی با طرف عربستانی گفتگو کردیم و این موضوع مورد استقبال آنها قرار گرفت.

دیپلماسی اقتصادی ایران و کشورهای اسلامی فعال می‌شود/فرایند حج ایرانیان امسال تسهیل می‌گردد

به گزارش خبرگزاری موج، سید احسان خاندوزی با اشاره به اجلاس جده که با حضور ۵۷ کشور اسلامی در عربستان برگزار شد، اظهار داشت: در این اجلاس توافق خوبی با بانک توسعه اسلامی صورت گرفت و قرار شد اجرای پروژه‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری که چند سالی دچار تأخیر شده بود سرعت بگیرد. همچنین از فرصت دیپلماسی اقتصادی و پیگیری سیاست همسایگی و منطقه‌ای دولت در این سفر بهره‌مند شدیم و توانستیم با طرف‌های اقتصادی خود وارد مذاکرات سازنده شویم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: در این اجلاس مذاکرات دوجانبه بین ایران و عمان، ایران و امارات و ایران و عراق صورت گرفت.

وی افزود: همچنین جلسه سازنده‌ای بین بنده و همتای سعودی برگزار شد، که در آن جلسه با توجه به ازسرگیری روابط سیاسی بین ایران و عربستان، مقامات سعودی تأکید کردند که باید زمینه‌های اقتصادی هم به سرعت فراهم شود. به طور کلی هم حضور ایران در این اجلاس و هم بیانه‌ای که در اجلاس پایانی ارائه کردیم، با استقبال گرم طرف عربستانی مواجه شد.

وزیر اقتصاد همچنین تصریح کرد: در مورد تسهیل فرایند حج چه از جهت مسائل بانکی و چه از جهت موضوع پروازها و همچنین رفت و آمد تجار ایرانی با طرف عربستانی گفتگو کردیم و این موضوع مورد استقبال آنها قرار گرفت.

وی گفت: قرار شد ظرف سه ماه آینده هیأت‌های بخش خصوصی و مدیران عامل شرکت‌های دو کشور برای رسیدن به توافقات بخش خصوصی جلسات سازنده داشته باشند. در حوزه سرمایه‌گذاری هم پیشنهاداتی از سوی طرفین مطرح و قرار شد در پیگیری‌های آتی به سرانجام برسد.

بیشتر بخوانید:

اولین مقام رسمی ایرانی پس از توافق با عربستان به زیارت رسول الله(ص) مشرف شد + فیلم

راه‌های توسعه روابط اقتصادی تهران و ریاض بررسی شد

روند تعاملات ایران و عربستان مثبت است/فناوری روز باید بین کشورهای اسلامی تبادل گردد

خاندوزی اظهار داشت: همچنین قرار شد سرمایه‌گذاری مشترک در حوزه نفت و گاز و هم در بخش‌هایی که اقتصاد ایران توانمندی صادرات خوبی دارد از جمله محصولات دانش بنیان اعم از تولیدات حوزه نانوبیوتکنولوژی، دارویی، نیروگاهی، ترانزیت و راه و حمل و نقل اقداماتی صورت بگیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه