English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

قیمت گذاری گندم برای وزارت جهاد چالش برانگیز شد / پرداخت های سازمان برنامه هم به موقع نیست

رئیس بنیاد گندمکاران کشور با اشاره به اینکه نامه نگاری با دفتر رهبر معظم انقلاب درباره ارائه مشکلات قیمت گذاری انجام شده است، گفت: دولت باید قیمت گندم را 17 هزار تومان بخرد و کمبود اعتبارات دولتی به کشاورزان ارتباطی ندارد.

قیمت گذاری گندم برای وزارت جهاد چالش برانگیز شد / پرداخت های سازمان برنامه هم به موقع نیست

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، دولت قیمت خرید تضمینی گندم را به صورت رسمی 15 هزار تومان اعلام کرده و کشاورزان و تشکل های مربوطه زیر بار این قیمت نرفته اند، هرچند در ابتدا وزارت جهاد کشاورزی قول اصلاح قیمت را داد و در جلساتی مشترک با مجلس حتی زمان بررسی مجدد را اعلام کردند، اما در نهایت این اتفاق نیفتاده است و کشاورزان و بنیاد گندمکاران و ... طی نامه ای به رهبری به عملکرد دستگاه های دولتی درباره قیمت گذاری گندم انتقاد کردند و در خواستار مساعدت هستند

رئیس بنیاد گندمکاران کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه قیمت گندم در ایران به بازار جهانی گره نخوره است، گفت: گندم نقش مهمی در امنیت غذایی دارد به همین دلیل باید در سیاست گذاری ها به گونه ای عمل کنیم که سطح قابل اطمینانی از کشت گندم در کشور اتفاق بیفتد.

 عطااله هاشمی با بیان اینکه هفته ی گذشته جلسه ای با حضور سرپرست کشاورزی در کمیسیون کشاورزی داشتیم و قرار شد که جلسه ای برای تجدید نظر قیمت گندم انجام شود، افزود: وزارت جهاد کشاورزی به دنبال وقت خریدن است و تا کنون وعده ای خود برای تغییر قیمت گندم را انجام نداده است.

 

بیشتر بخوانید:

قیمت تضمینی گندم نهایی شد / قیمت گندم مشروط به یارانه کاشت نیست

دولت چرا قیمت گندم را اعلام نمی کند؟ روند نزولی قیمت غلات در بازار جهانی

قیمت خرید تضمینی گندم نباید کمتر از 15 هزار تومان باشد / قیمت جو 17 هزار تومان است

 

بهانه دولت برای تعیین قیمت 15 هزار تومانی

او با اشاره به اینکه اعضای کمیته قیمت گذاری از وزارت اقتصاد تا سازمان برنامه یا وزارت جهاد کشاورزی دلیلی را برای نخریدن گندم با قیمت 17 هزار تومان ندارند، اظهار کرد: در حال حاضر دولتی ها تنها مدعی هستند که اعتبارات ما پایین است و همین مساله بهانه برای تعیین قیمت 15 هزار تومانی بوده است اما  وزیر جهاد کشاورزی باید بداند که این قیمت گذاری مبنای داد و ستاد دولت با کشاورزان است و لطفی در حق کشاورزان نخواهد بود.

هاشمی با تاکید بر اینکه تمام مسائل مربوط به کشت گندم را طی نامه ای به دفتر رهبر معظم انقلاب اعلام کرده ایم، اظهار کرد: امیدواریم دستوری صادر کنند که کشاورزان راضی شوند در غیر اینصورت شاهد افزایش قاچاق گندم، کاهش کشت گندم و هدر رفت گندم و تبدیل آن به خوراک دام خواهیم بود.

او با تاکید بر اینکه خرید تضمینی گندم هم اکنون به صورت الحساب با نرخ 11500 تومان است، اظهار کرد: سازمان برنامه  بودجه در شرایط کنونی خرید های تضمینی گندم را با نرخ سال گذشته را هم به موقع پرداخت نکرده؛ در شرایطی که در قانون آمده که دولت باید پرداخت خرید تضمینی گندم را به موقع انجام دهد و اگر تاخیری اتفاق بیفتد باید خسارت پرداخت کند.

هاشمی با تاکید بر اینکه اعضای کمیسیون کشاورزی برای تغییر قیمت گندم به 17 هزار تومان موافق هستند، تصریح کرد: در شرایط کنونی برای ما جای سوال دارد که وزارتخانه های متولی چرا مجوز افزایش قیمت را اعلام نمی کند؟ به طور قطع اگر اصلاح اتفاق نیفتد قاچاق گندم و مشکلات تامین گندم بروز خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه