English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

شرایط جدید ثبت نام خودرو در سامانه جامع تجارت / قانونی مالیاتی در ثبت نام های جدید فعال شد

درحالی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده که سوم خرداد ماه عرضه خودرو در سامانه یکپارچه اتفاق می افتد که مالیات بر عایدی فروشنده های خودرو طبق شرایط اعلام شده فعال می شود و از طرف دیگر تاکید شده ممکن است تحویل خودرو به سال 1403 موکول شود.

شرایط جدید ثبت نام خودرو در سامانه جامع تجارت / قانونی مالیاتی در ثبت نام های جدید فعال شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، طرح یکپارچه عرضه خودرو در دور جدید با قوانین و مقررات سختگیرانه ای اجرا خواهد شد، به طوری که متقاضیان علاوه بر اینکه باید دارای پلاک انتظامی فعال نباشند اگر 4 سال گذشته از شرکت‌های ایران خودرو و سایپا و 2 سال گذشته از سایر شرکت‌های خودروسازی از طریق ثبت نام یا بورس کالا خودرو خریده اند امکان ثبت نام و خرید خودرو ندارند و از آنجایی که در این مرحله تاکید شده که انتقال امتیاز خرید خودرو به افراد دیگر و همچنین فروش حواله خودرو به‌صورت وکالتی ممنوع است، عملا تقاضا در این مرحله به شدت کاهش خواهد یافت.

نکته قابل توجه دیگر این است که در اطلاعیه ثبت نام یکپارچه اخیر تاکید شده که شرکت‌های خودروسازی موظف‌اند روش‌های بازدارنده همچون رهن گرفتن سند خودرو برای جلوگیری از انتقال سند حداقل به مدت یک سال را اجرا کنند.

ثبت نام برای خودرو از روز چهارشنبه مورخ 20 اردیبهشت آغاز می شود که در این مرحله نسبت به ایجاد حساب وکالتی در بانک‌های اعلامی در سامانه، باید اقدام کنند تا پایان 29 اردیبهشت فرصت دارند برای تکمیل موجودی در حساب وکالتی خود اقدام کنند. موجودی برای انجام ثبت نام کلیه خودروهای داخلی صد میلیون تومان است تا زمان اعلام نتایج نوبت دهی در حساب شخصی وکالتی مشتریان مسدود می شود و کلیه متقاضیان طرح عادی و طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هم باید این بند را اجرایی کنند.

 

بیشتر بخوانید:

چگونه مرحله دوم طرح یکپارچه خودرو ثبت نام کنیم؟

گرانی خودروهای مونتاژی عامل نوسانات بازار / مونتاژ بی ضابطه خودروهای بدون خدمات پس از فروش مناسب

مالیات بر عایدی سرمایه چگونه اجرایی می شود؟ / زیرساخت برای دریافت مالیات طلا و ارز مهیا نیست

مجلس به چه دارایی‌هایی مالیات بست؟

 

جزئیات برای ثبت نام خودرو 

پس از آن متقاضیان واجد شرایط که اطلاعات آنها از سوی بانک ارسال شده است ، می توانند 3 خرداد تا 10 خرداد نسبت به ثبت نام اولیه در سامانه https://www.esalecar.ir اقدام کنند.  در واقع متقاضیان واجد شرایط که وجه اعتبار لازم را در حساب وکالتی خود دارند امکان انتخاب 5 اولویت جهت ثبت نام اولیه برای قرارگرفتن در لیست انتظار را دارند و البته باید متقاضیان توجه کنند که طبق اطلاعیه وزارت صنعت موعد تحویل برخی از محصولات پر تقاضا شرکت‌های خودروساز در سال 1403 خواهد بود.

همچنین تاکید شده که براساس ماده 19 آیین نامه اجرائی ماده 14 الحاقی قانون مبارزه با پولشوئی، اطلاعات معاملات خودرو به صورت یکپارچه در سامانه معاملات خودرو ذیل سامانه جامع تجارت وزارت صمت ثبت می‌گردد و شامل مالیات بر عایدی سرمایه شود

براساس اطلاعیه وزارت صنعت ثبت نام مرحله اول هیچگونه حقی را برای متقاضی دریافت خودرو ایجاد نمی کند افراد براساس قطعی شدن ثبت نام توسط خودروساز در مرحله سوم اجرای طرح مشمول می شوند و تخصیص خودرو در این مرحله بر اساس اولویت انتخابی مشتری و رتبه اولیه در سامانه انجام می گیرد. در واقع پس از نوبت دهی، لیست متقاضیان واجد شرایط در ثبت نام اولیه، براساس برنامه تولید اعلام شده از سوی خودروسازان داخلی، زمان تحویل خودروی مدنظر به متقاضی در سامانه و در خرداد ماه اعلام می شود. همچنین باید توجه داشت که پس از اعلام نتایج زمانبندی در صورت عدم تمایلِ متقاضی برای تحویل خودرو مطابق با زمانبندی اعلامی می تواند برداشت وجه کند و در صورت تمایل باید نسبت به قطعی نمودن ثبت نام براساس فراخوان خودروساز و طبق قیمت روز تکمیل وجه کند.

در صورت بروز هرگونه تاخیر احتمالی در تحویل خودرو برابر ضوابط مندرج در قرارداد، خسارت جبران تاخیر در تحویل، مطابق آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو و ابلاغیه های مرتبط که متعاقبا از طریق بخشنامه های فروش اطلاع رسانی می گردد، پرداخت خواهد شد. همچنین متقاضیان باید توجه کنند که اگر طول فراخوان مشتری در زمان تحویل یا انجام ثبت نام قطعی، از خودروسازان داخلی دیگر خودرو خریداری کرده باشد، ثبت نام در این طرح کان لم یکن تلقی می شود و نکته دیگر اینکه این طرح حسب ماده 19 آیین نامه اجرایی ماده 14 الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات برعایدی سرمایه در اختیار نهادهای ذیربط قرار می گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی