English

معاون وزیر راه:

بیش از ۱۴.۷ میلیون مسافر نوروزی با ناوگان حمل و نقل عمومی جابه‌جا شدند

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی تعداد مسافر جابجا شده در سطح کشور توسط ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از ریلی، هوایی، جاده‌ای و دریایی از ابتدای طرح نوروزی و در بازه ۲۱ روزه را بیش از ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر اعلام کرد.

بیش از ۱۴.۷ میلیون مسافر نوروزی با ناوگان حمل و نقل عمومی جابه‌جا شدند

به گزارش خبرگزاری موج، شهریار افندی‌زاده ضمن قدردانی از همه سازمان‌ها، شرکت‌ها و اعضای ستادهای استانی نوروزی وزارت راه و شهرسازی که با تلاش شبانه‌روزی در ایام ۲۱ روز طرح نوروزی، در جهت افزایش رضایت‌مندی و جابه‌جایی ایمن مسافران نوروزی اقدامات شایسته‌ای انجام دادند، به ارائه آمار مسافران به تفکیک شقوق حمل‌ونقل پرداخت و گفت: تعداد مسافر جابجا شده در سطح کشور توسط حمل و نقل عمومی جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی از ابتدای طرح نوروزی یعنی ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ در بازه ۲۱ روز از مرز ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر عبور کرد.

وی در ادامه از همه سازمان‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی قدردانی کرد و گفت: در ایام طرح نوروزی سال ۱۴۰۲، تعداد مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای به شش میلیون و ۵۴۷ هزار و ۶۳۷ نفر رسید که از این تعداد، سهم ناوگان اتوبوسرانی ۶۱.۹ درصد، مینی‌بوسرانی ۲۳.۱ درصد و سواری کرایه ۱۵ درصد بوده است.

 

تعداد مسافران ورودی و خروجی پایانه‌های مرزی کشور به حدود ۹۵۰ هزار نفر رسید

افندی‌زاده تعداد مسافران ورودی از پایانه‌های مرزی کشور را ۴۸۹ هزار و ۹۰۷ نفر و تعداد مسافران خروجی از پایانه‌های مرزی کشور را ۴۵۹ هزار و ۹۱۲ نفر اعلام کرد که مجموع آن‌ها به ۹۴۸ هزار و ۸۱۹ نفر می‌رسد.

وی درباره مسافران سایر شقوق حمل‌ونقل عمومی اظهار کرد: حدود یک میلیون و ۷۴۰ هزار نفر نیز حمل و نقل ریلی را برای سفرهای نوروزی خود انتخاب کردند.

به گفته افندی‌زاده، تعداد مسافران حمل‌ونقل هوایی داخلی و بین‌المللی به دو میلیون و ۹۰۵ هزار و ۷۰ نفر در مدت زمان ۲۱ روز رسیده است.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: سه میلیون و ۴۶۹ هزار و ۵۱۰ مسافر با شناورهای مسافری اقدام به جابه‌جایی کرده‌اند.

افندی‌زاده گفت: در این بازه ۲۱ روز طرح نوروزی، حدود ۴۷ میلیون وسیله نقلیه در سطح کشور جابجا شده‌اند.

وی ادامه داد: تعداد وسایل حمل‌ونقل جابه‌جا شده در نوروز ۱۴۰۲ با رشد ۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته و رشد ۵۲ درصدی نسبت به مدت مشابه نوروز سال ۱۴۰۰ همراه شده است.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: استان‌های سیستان و بلوچستان با ۲۰ درصد، ایلام با ۱۹ درصد، خوزستان با ۱۸ درصد، کرمان با ۱۷ درصد و اردبیل با ۱۱ درصد بیشترین افزایش تغییرات تردد بین استانی را داشته اند و مسافران نوروزی بیشتری نسبت به سال گذشته به سوی خود جذب کرده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه