English

جواد اوجی:

افتتاح یک پترو پالایشگاه ۲۱۰ هزار بشکه‌ای در آبادان/ خط لوله انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار و سواحل مکران

وزیر نفت گفت: یک پترو پالایشگاهی ۲۱۰ هزار بشکه‌ای در مجتمع پالایشگاهی آبادان در چند روز آینده به افتتاح خواهد رسید.

افتتاح یک پترو پالایشگاه ۲۱۰ هزار بشکه‌ای در آبادان/ خط لوله انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار و سواحل مکران

به گزارش خبرگزاری موج، جواد اوجی وزیر نفت اظهار داشت: به عنوان خبر خوب، یک مجتمع پالایشگاهی ۲۱۰ هزار بشکه‌ای در مجتمع پالایشگاهی آبادان طی چند روز آینده به افتتاح خواهد رسید.

وی عنوان کرد: این پالایشگاه که روزانه ۲۱۰ هزار بشکه نفت خام سبک و سنگین را با ارزش یک و یک دهم میلیارد دلار فرآوری می‌کند، به بهره برداری خواهد رسید.

وزیر نفت تصریح کرد: این پالایشگاه در آغاز دولت سیزدهم ۶۴ درصد پیشرفت داشت که در دولت سیزدهم ۳۶ درصد آن تکمیل را به عنوان یکی از پروژه‌های نیمه کاره تکمیل کردیم. این پترو پالایشگاه علاوه بر تولید سوخت، بنزین، گازوئیل تولید محصولات خوراک پتروشیمی‌ها مانند پتروشیمی آبادان و پتروشیمی بندر امام را هم دارد.

اوجی با تاکید بر اینکه این پالایشگاه صد در صد دولتی است و هفت هزار نفر در آن مشغول به کار بودند، گفت: با شروع فعالیت این پالایشگاه تولید بنزین از ۱۰ میلیون لیتر به ۱۴ میلیون لیتر و گازوئیل هم از ۱۵ میلیون لیتر به ۱۸ میلیون لیتر خواهد رسید. هم‌چنین با راه‌اندازی این پالایشگاه شاهد کاهش نفت کوره و مازوت خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: خط لوله انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار و سواحل مکران آماده بهره‌برداری است که در چند روز آتی تا قبل از عید نوروز افتتاح می‌شود. ۲۷۰ کیلومتر طول این خط لوله بوده است و ۴۱۰ میلیون دلار سرمایه گذاری در آن انجام شده است. این پروژه در استان سیستان و بلوچستان ۳۹ هزار و ۲۰۰ خانوار شهری و بیش از ۴۸۰ روستا را پوشش می‌دهد.

وزیر نفت تاکید کرد: ما ۱۲ میلیارد دلار پروژه‌های نیمه کاره در دولت سیزدهم را در سال ۱۴۰۱ انجام دادیم که از مهم‌ترین آن فاز ۱۴۰ پالایشگاه پارس جنوبی بود، ۳۱ پروژه نیمه تمام در ۱۴۰۱ را تکمیل کردیم.

اوجی در پایان در رابطه با پیوستن به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند اظهار داشت: ما جز وزارت خانه‌هایی بودیم که در سامانه درگاه عملکردمان مطلوب بوده است و اگر مواردی هم بوده که نپیوستند به خاطر محدودیت‌هایی بوده است که ستاد سوخت قاچاق کالا داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه