English

تفاهم نامه مشترک همکاری اقتصادی ایران و عراق امضا شد

تفاهم نامه مشترک همکاری اقتصادی ایران و عراق با محورهای حمل و نقل، تجارت، نیرو، برق، گاز، آب و تعاملات بانکی و مالی امضا شد.

تفاهم نامه مشترک همکاری اقتصادی ایران و عراق امضا شد

به گزارش خبرگزاری موج، احسان خاندوزی امروز در نشست خبری مشترک با وزیر تجارت عراق، اظهار کرد: در پنجمین نشست کمیسیون مشترک ایران و عراق، تفاهمات راهگشایی در حوزه حمل و نقل، تجارت، نیرو، برق، گاز، آب و همچنین در حوزه‌های تعاملات بانکی و مالی بین دو کشور به امضا رسید.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: تعاملات فرهنگی و اقتصادی ایران و عراق در بستر تاریخی، بسیار مثبت بوده است. پس از اسلام نیز این روند مثبت و رو به جلو ادامه داشت. در دوره معاصر نیز گره خوردن امنیت، موضوعات مشترک فرهنگی و مذهبی از عوامل مؤثر توسعه روابط دو کشور بوده است. در حال حاضر نیز ایران تمامی پشتیبانی خود برای عراق یکپارچه را به کار گرفته است.

وی گفت: افزایش ۲۰ درصدی تجارت ایران و عراق در یازده ماه گذشته و رفت و آمد بیش از ۷ میلیون نفر به عنوان مسافر و زائر نشانه‌هایی از توسعه بیش از پیش روابط اقتصادی دو کشور است.

خاندوزی تاکید کرد: دیپلماسی همسایگی دولت سیزدهم و سیاست دولت آقای سودانی نخست وزیر دولت عراق اشتراکاتی زیادی دارد، بر این اساس امیدواریم گام‌هایی که در گذشته باید برداشته می‌شد با سرعت بیشتر و زمان کوتاه‌تر برداشته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه