English

شاخص بورس امروز ۲۱ اسفند ۱۴۰۱/ شاخص بورس امروز تا رقم یک میلیون و ۷۸۳ هزار واحد روند نزولی داشت

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران طی معاملات روز یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ را با کاهش آغاز کرد و شاخص کل بورس تا رقم یک میلیون و 783 هزار واحد روند نزولی داشت.

شاخص بورس امروز ۲۱ اسفند ۱۴۰۱/ شاخص بورس امروز تا رقم یک میلیون و 783 هزار واحد روند نزولی داشت

به گزارش خبرگزاری موج، در جریان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس دوباره به کانال 1.7 میلیون واحدی بازگشت. امروز بیشترین خالص خرید حقیقی به سهم‌های خپارس، انرژی3 و بورس تعلق گرفت. همچنین سهم‌های دپارس، تنوین و ثامان نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای تاپیکو، ثالوند و حخزر خروج پول هوشمند داشتند.

معاملات بورس روز جاری در حالی رقم خورد که شاخص کل در جهت روز گذشته خود گام برداشت اما با شتاب بیشتری مسیر نزولی را پیمود؛ بر همین اساس نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افت 33 هزار و 571 واحدی که معادل 1.8 درصد این شاخص است، رو‌به‌رو شد و در ارتفاع یک میلیون و 783 هزار واحدی به کار خاتمه داد.

شاخص کل هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل رفتار کرد و با کاهش 1.8 درصدی به سطح 539 هزار و 647  واحدی رسید. گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را 12 میلیارد و 470 میلیون و ارزش معاملات را پنج هزار و 984 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

امروز شاخص کل فرابورس هم 365 واحد افت کرد و در سطح 22 هزار و 718 واحد قرار گرفت. در این بازار نمادهای بپاس، زاگرس، شگویا، فغدیر، آریا، ارفع و انتخاب بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل داشتند. در همین حال، انتخاب، دی، فروژ، کرمان، غویتا، گدنا و فرابورس پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی بودند.

فرابورس امروز شاهد معاملاتی به ارزش 30 هزار و 308 میلیارد تومان بود که از این میزان تنها مبلغ دو هزار و 980 میلیارد تومان سهم معاملات سهام بوده است.

 

ورود و خروج پول حقیقی

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از خروج سرمایه حقیقی‌ها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از خروج 846 میلیارد تومانی پول از بورس می‌دهد.

 

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم انرژی3، فولاد  و خزامیا بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های شستا، خپارس و دی بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

وآذر با افزایش 7.34 درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، خزر نیز با افت 24.86 درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

 

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های خپارس، انرژی3 و بورس تعلق گرفت. همچنین سهم‌های دپارس، تنوین و ثامان نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای تاپیکو، ثالوند و حخزر خروج پول هوشمند داشتند.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های فسدید، سایرا و ممسنی رقم خورد. همچنین کلوند در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد فوکا  بود.

آخرین قیمت دلار را اینجا ببینید.

آخرین قیمت سکه را اینجا ببینید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه