English

خدمت جدید بانک ایران زمین درخصوص امکان وکالتی کردن حساب ها

بانک ایران زمین اخیرا با صدور اطلاعیه ای، از امکان وکالتی کردن حساب در بانک خود خبر داد و درخصوص این حساب توضیحاتی را ارائه کرد.

خدمت جدید بانک ایران زمین درخصوص امکان وکالتی کردن حساب ها

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، حساب وکالتی در اصل یک حساب سپرده کوتاه مدت بانکی است. با این تفاوت که با پرکردن فرم‌های مربوطه در بانک، به یک کارگزاری بورس اجازه می‌دهید تا در زمان خرید یک کالا یا انجام یک معامله در بازار بورس، مبلغ داخل حساب را مسدود کند. بعد از انجام معامله هم این پول از حساب‌تان برداشت می‌شود. اگر هم معامله انجام نشد، پول از حالت مسدودی خارج می‌شود.

به زبان ساده معمولا این حساب برای خرید از بازار بورس بکار می‌آید؛ یعنی هر وقت نیاز به خرید کالا یا انجام معامله‌ای دارید، پول به  این حساب  خودتان منتقل می‌کنید. معمولا حساب وکالتی جزو آن دسته حساب‌های بانکی نیست که پول را داخلش نگه دارید. پس بهتر است زمانی پول به این نوع حساب ریخته ‌شود که قصد خرید یا معامله در بورس را داشته باشید.

بانک ایران زمین نیز اخیرا با صدور اطلاعیه ای از امکان وکالتی کردن حساب در بانک خود خبر داد و اعلام کرد:

امکان معرفی حساب وکالتی برای ثبت نام در طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی وزارت صمت، در بانک ایران زمین فراهم شد. بنابراین علاقه مندان می توانند برای معرفی حساب وکالتی و تامین وجه به صورت آنلاین از طریق همراه بانک فراز یا سایت بانک ایران زمین اقدام کنند.

مشتریان گرامی نیز جهت اطلاعات بیشتر در اینباره می توانند به شعب بانک در سراسر کشور مراجعه نمایند یا با شماره 02124809 مرکز ارتباط با مشتریان بانک تماس حاصل نمایند.

همچنین بانک ایران زمین درخصوص شرایط این ویژگی و کسب اطلاع بیشتر مشتریان اعلام کرد.

چه حساب هایی وکالتی نمی‌شوند

•    حساب افراد دارای چک برگشتی

•    حساب های مشترک که به نام بیش از یک نفر است

•    حساب های جاری دارای دسته چک

•    حساب های سپرده بلند مدت

•    حساب های ارزی

شرکت‌های طرف قرارداد

•    سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان/ شرکت ایرانی تولید اتومبیل سایپا/ ایران خودرو/ بورس کالا ایران/ سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان(طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی)

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه